Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Θα αφήναμε την γλώσα;
Τα νήπια βρίσκουν και αντιστοιχίζουν την λέξη στους πίνακες αναφοράς! Κάνουν σύνθετες λέξεις με τα έντομα Θυμηθήκαμε τον Αίσωπο,αναφερθήκαμε στον Μάνο Λοίζο και το τραγουδάκι με τα τρία μερμηγκάκια, τραγουδήσαμε την μέλισσα, την πεταλούδα, επεξεργαστήκαμε  ένα ποιηματάκι για την πεταλούδα, ασχοληθήκαμε με αινίγματα, βρήκαμε μύθους από την παράδοση και θα σας αφήσουμε και σας να δείτε πως ζωγραφίσαμε το τραγουδάκι του Μάνου αλλά και να το ακούσετε από τον Κηλαηδόνη!


 
 
 


 

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Έντομα και μαθηματικά πάλι. Μια σειροθέτηση.
Πασχαλίτσες διαφόρων μεγεθών, χωρίς τα κόκκινα πιτσιλωτά φτερά τους.
Φτερά αναλόγων μεγεθών με τα σώματα.
Πλαστικοποιήσαμε, προσθέσαμε τα κριτς-κρατς και ζητήσαμε να αντιστοιχίσουν τα φτερά στο σώμα που πρέπει αλλά και να τα βάλουν σε μια σειρά. Από το μικρό στο μεγάλο, από το μεγάλο στο μικρό.
Έτοιμη η ασκησούλα μας!



Είναι μόνο όμορφες οι πασχαλίτσες;
Όχι βέβαια, τρώνε τις ψείρες και αντικαθιστούν το βλαπτικό ράντισμα! Ανακοίνωση νηπίου πως ο παππούς ράντισε την κερασιά για τις ψείρες, έδωσε αφόρμηση για   την κατανόηση της ωφελιμότητας της πασχαλίτσας. Τα  παιδιά αντιπροτείνουν, με ομαδική εργασία: Μαζεύουμε πασχαλίτσες σε ένα μπουκάλι και τις ελευθερώνουμε στην κερασιά.
Δυο ομάδες, δυο προτάσεις και φυσικά εμφανής η προτιμητέα.
Και ατομικές εργασίες με πασχαλίτσες που καταβροχθίζουν τις ψείρες στα τρυφερά φυλλαράκια!
Μένει να χτίσουμε αυτή την γνώση, εξερευνώντας το θέμα της ωφελιμότητας των εντόμων και να τα ομαδοποιήσουμε σε ωφέλιμα, βλαπτικά και επικίνδυνα.