Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Έντομα και μαθηματικά πάλι. Μια σειροθέτηση.
Πασχαλίτσες διαφόρων μεγεθών, χωρίς τα κόκκινα πιτσιλωτά φτερά τους.
Φτερά αναλόγων μεγεθών με τα σώματα.
Πλαστικοποιήσαμε, προσθέσαμε τα κριτς-κρατς και ζητήσαμε να αντιστοιχίσουν τα φτερά στο σώμα που πρέπει αλλά και να τα βάλουν σε μια σειρά. Από το μικρό στο μεγάλο, από το μεγάλο στο μικρό.
Έτοιμη η ασκησούλα μας!



Είναι μόνο όμορφες οι πασχαλίτσες;
Όχι βέβαια, τρώνε τις ψείρες και αντικαθιστούν το βλαπτικό ράντισμα! Ανακοίνωση νηπίου πως ο παππούς ράντισε την κερασιά για τις ψείρες, έδωσε αφόρμηση για   την κατανόηση της ωφελιμότητας της πασχαλίτσας. Τα  παιδιά αντιπροτείνουν, με ομαδική εργασία: Μαζεύουμε πασχαλίτσες σε ένα μπουκάλι και τις ελευθερώνουμε στην κερασιά.
Δυο ομάδες, δυο προτάσεις και φυσικά εμφανής η προτιμητέα.
Και ατομικές εργασίες με πασχαλίτσες που καταβροχθίζουν τις ψείρες στα τρυφερά φυλλαράκια!
Μένει να χτίσουμε αυτή την γνώση, εξερευνώντας το θέμα της ωφελιμότητας των εντόμων και να τα ομαδοποιήσουμε σε ωφέλιμα, βλαπτικά και επικίνδυνα.


Τρίτη 14 Μαΐου 2013

                    Χριστός Ανέστη!
Αφού καλωσορίσαμε τα αγγελούδια μας μετά τις διακοπές και ξανασυνειδητοποιήσαμε την απολαυστική και προνομιούχα πλευρά της δουλειάς μας θα δώσουμε εναύσματα για το καινούριο μας θέμα. Εμείς στα έντομα θέλουμε να αναφερθούμε........Άραγε έχουν την ίδια άποψη και οι<μαθητές>μας;

  Διδακτικό σενάριο γνωστό και καθόλου καινοτόμο, αλλά μας αρέσει! <<Μια πολύ πεινασμένη κάμπια και τα έντομα>>.
Οι δραστηριότητες θα καλύψουν διαθεματικά όλα τα γνωστικά αντικείμενα που προβλέπει το ΔΕΠΠΣ, και θα οικοδομήσουν καινούριες γνώσεις μετασχηματίζοντας τις ήδη υπάρχουσες με βάση τα καινούρια δεδομένα..
Κυρίαρχη θεμελιώδης ένοια, η Μεταβολή,χωρίς να αγνοήσουμε τις υπόλοπες.*Ομοιότητα-διαφορά, σύστημα, αλληλεπίδραση,διάσταση,μονάδα-σύνολο, επικοινωνία πολιτισμό.
Ωστόσο δεν μπορούμε να πλατυάσουμε, δεν θα γίνουμε εντομολόγοι, τουλάχιστον σ' αυτή την ηλικία.O προβλεπόμενος χρόνος 2 εβδομάδες.
Θα προσπαθήσουμε να δουλέψουμε το θέμα σε ομάδες, να μην τους καλουπώσουμε την δημιουργικότητά τους προκειμένου να αναρτήσουμε <καλές> εργασίες.
Και ποιός μπορεί να μου πει πως βάζω στο θέμα ένα σκουληκάκι; Κόλλησα με το <σκουλουκούιν>.Οι ομοιότητες είναι πως πολλαπλασιάζεται γεννόντας αυγά και  πως μοιάζει με την κάμπια μερικές φορές. Τελικά το σκουλουκούιν θα το μάθουμε γιατί έχω κόλλημα με τα παραδοσιακά τραγουδάκια. Δεν το ξέρερετε;   Κυπριακό που το ερμηνεύει η Αρβανιτάκη καταπληκτικά.
Και φυσικά έντομα και πεινασμένες κάμπιες χρειάζονται λουλουδάκια και κήπους.
Να και τα λουλουδάκια από τα δικά μας αστεράκια.





Παρασκευή 26 Απριλίου 2013

                                                       ΤΑ ΑΥΓΟΥΛΑΚΙΑ ΜΑΣ


Αφού μας φέραν τα παιδάκια μας τα αυγά τους βρασμένα, ζωγράφισαν επάνω με κηρομπογιά ό,τι σχέδια ήθελαν και στο τέλος τα βουτήξαμε στη κόκκινη μπογιά.


 


 

 
 
Έτοιμα να μπουν μέσα στα καλάθια τους.
 
 

 

Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

Και λίγη λογικομαθηματική σκέψη.
Φτιάξαμε με τα παιδιά ένα υπέροχο Sudoku με αυγουλάκια ίδιου μεγέθους, αλλά διαφορετικής διακόσμησης.
Το επεξεργαστήκαμε στον κύκλο, και δώσαμε την αφόρμηση να το δουλέψουν  σε μικρές ομάδες.
Ωστόσο χρειάζονται αρκετές εκτιμήσεις τόσο ποσοτικές όσο και τοπολογικές για να φτάσεις στην επίλυσή του. Μια νοητική άσκηση που με χαρά την περιλαμβάνουμε στο πρόγραμμά μας.
 

 

 
 
Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα;
Αφού επεξεργαστήκαμε το ερώτημα, κάναμε και τις κοτούλες μας.
 



Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Παρασκευή 19 Απριλίου 2013

                     ΠΑΣΧΑΛΙΝΟ ΚΑΛΑΘΑΚΙ ΛΟΥΛΟΥΔΙ

Και αυτό εδώ είναι το καλάθάκι λουλούδι της διπλανής μας τάξης.
Ένα πανέμορφο και πρωτότυπο σχέδιο που μπορούν εύκολα τα παιδιά να το κόψουν  μόνα τους.




                                                  Το πατρόν για όποια ενδιαφέρεται.




 

Πέμπτη 18 Απριλίου 2013

ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

                                                           ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ

Σήμερα αποφασίσαμε να φτιάξουμε τα λαζαράκια μας με τα παιδιά, αλλά καθότι έχουμε και μία μικρή σεφ στη τάξη μας και μια μέρα μας κέρασε υπέροχα νηστήσιμα κουλουράκια είπαμε η συνταγή για τα λαζαράκια μας να είναι αυτή.

 
 
Εδώ όλα τα υλικά μας αραδιασμένα στα μπολάκια τους.
 

                                         Και ξεκινάμε να τα ρίχνουμε όλα στο μπολ μας

\
 

 


                                                         Ανακατέψαμε καλά καλά



                                       Και άρχισαν να τα πλάθουν με τα χεράκια τους.







                                                            Έτοιμα για ψήσιμο



                    Νάτα, έτοιμα ζεστά και μοσχοβολστά για να τα φάμε με τα ζουζούνια μας !


 
 
 



 
 
 
 
 
 

Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

                             ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ ΚΑΛΑΘΑΚΙΑ

 
 
Πέρασε ο καιρός και το Πάσχα έφτασε κιόλας, έτσι και στο δικό μας νηπιαγωγείο αρχίσαμε να φτιάχνουμε τα πασχαλινά μας καλαθάκια. Καλαθάκια που φτιάχτηκαν από τα χεράκια των παιδιών μας μιας και γίναν με ατλακόλ και εφημερίδα, κάτι που το διασκέδασαν όλα τους αφού πασαλείφτηκαν με νερόκολλα και τέμπερα. Τι καλύτερο για τα νηπιάκια μας!!
 
                                               1.Πρώτα κόψαμε τις εφημερίδες
 
 
 
2. Έπειτα διαλέξαμε ένα μέγεθος από τάπερ που μας αρέσει και το αλείψαμε λίγο λάδι γύρω - γύρω για να μπορέσει να ξεκολλήσει εύκολα όταν στεγνώσει.
 


                                            3. Κάναμε τη μείξη της ατλακόλ με το νερό





                         4. Και αρχίσαμε να βάζουμε τις εφημερίδες. Θέλει τουλάχιστον 6 στρώσεις.




                               5. Όταν τελειώσουμε, το τάπερ μας θα είναι κάπως έτσι.




6.  Το αφήνουμε να στεγνώσει και μόλις στεγνώσει καλά βγάζουμε από το καλούπι τις εφημερίδες .



                                        7. Τώρα μας έμεινε να τα βάψουμε


 
 
8. Τα καλαθάκια μας είναι έτοιμα.