Δευτέρα 10 Μαρτίου 2014

 Μαθαίνω για τα επαγγέλματα στο νηπιαγωγείο.

              Κριτήρια επιλογής θέματος.

.Ο ετήσιος προγραμματισμός μας, ο χρόνος που δεν είναι επιεικής μαζί μας και η διάθεση να μην αφήσουμε την θεματική ενότητα που είχαμε επιλέξει.

.Η ανάγκη για επαφή των παιδιών με τον κόσμο των ενηλίκων και η αδυναμία πραγματοποίησης εκπαιδευτικών επισκέψεων, μας οδήγησαν να προσεγγίσουμε τις Απόκριες μέσα από τα επαγγέλματα.  Κάναμε μια προσπάθεια να στρέψουμε το ενδιαφέρον σε μασκαρέματα λίγο διαφορετικά,που θα τράβαγαν την μια θεματική ενότητα στην άλλη.

            Στόχοι

1.Να γνωρίσουν καλύτερα  την κοινωνία των ενηλίκων.
2.Να αντιληφθούν την προσπάθεια που απαιτείται όχι μόνο για να κάνεις ένα επάγγελμα αλλά και να ετοιμαστείς γι' αυτό.
3.Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους.
4. Να χαρούν από την επικοινωνία με ενήλικες.
5. Να χαρούν με διαφορετικό τρόπο τις Απόκριες.

          Επεξεργασία του θέματος.

Ξεκινήσαμε την θεματική ενότητα με ένα παιχνίδι παντομίμας.
Τα παιδιά μας δείχνουν την δουλειά των γονιών τους και μεις μαντεύουμε.Δίνουμε υλικά για μεταμφίεση προκειμένου να βοηθηθούν στην παντομίμα αλλά και να βάλουμε ιδέες για τις αποκριάτικες μεταμφιέσεις.
  <Εισάγουμε> την λέξη επάγγελμα, και καταγράφουμε τις πληροφορίες στο αρχικό μας ιστόγραμμα.



    

             

Από την παντομίμα μας! Αισθητικός ή έμπορος;








           

         

 

 

 

 

 

 

 

                                                Μάγειρας

    Για να υλοποιήσουμε τους στόχους μας εκμεταλλευόμαστε τα επαγγέλματα των γονιών. 
Μαγείρισσα μια μαμά μας και μας μιλά για την δουλειά της.Μας μιλά για τα χρόνια που χρειάστηκε μέχρι να πάρει το δίπλωμά της.
Τα παιδιά βρίσκουν πολλά από τα σκεύη και τις συσκευές που χρειάζεται το επάγγελμα.(η τηλεόραση τα τελευταία χρόνια μας έχει υπερπληροφορήσει)
Ακούμε και τον Μάριο Φραγκούλη στον <μάγειρα> -παλαιότερη ανάρτηση το συγκεκριμένο τραγούδι-και οι ομάδες εκφράζονται.





































Από την επίσκεψη της κ. Μελίνας. Παρά το φορτωμένο της πρόγραμμα, βρήκε χρόνο να μας μιλήσει για την δουλειά της.Την ευχαριστούμε θερμά!



  Τα παιδιά ομαδοποιούν λέξεις που έχουν σχέση με τον μάγειρα.
και που καταγράψαμε στην παρεούλα  Μετά τις γράφουν στον Η.Υ. και τις εκτυπώνουν  με την επίβλεψή μας.













Οι σκούφοι των μαγείρων έδωσαν έμπνευση και ενθουσιασμό στην ομάδα.



















Μια πίτσα χάρτινη στις ελεύθερες δραστηριότητες, μας αφήνει έκπληκτες! Γράφει ιστορία το επάγγελμα του μάγειρα.













Την ιδέα αυτής της δημιουργίας την ασπάζεται όλη η ομάδα που παίρνει μέρος στην διακόσμηση και το σερβίρισμα.





























Ο Χρήστος με τον σκούφο του μάγειρα ετοιμάζεται να την τεμαχίσει.

















Το σερβίρισμα από άλλους μάγειρες!














Και μάφιν στις ελεύθερες δραστηριότητες από μια άλλη ομάδα μαγείρων!
Χαρτονάκια από το κουτίί της ανακύκλωσης χαρτιού και κολλάζ.













           Η κ. Μαργαρίτα είναι μοδίστρα.

Είναι η φίλη του Νέρωνα. Μας μιλά για το εργαστήριό της. Η Χρύσα δείχνει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και του ζητά να της δείξει τον δρόμο. Θέλει να της φτιάξει πολλά φορέματα.
 Είναι δύσκολο να της κάνουμε επίσκεψη. Μπορούμε να βρούμε εικόνες από περιοδικά και το διαδίκτυο για τα ραφτάδικα.

          Διαβάζουμε την ιστορία του Αρλεκίνου.

Σπουδαία τέχνη η ραπτική. Με βελόνα, κλωστή και παλιά υφάσματα έγινε η όμορφη στολή του Αρλεκίνου! Δεν αφήσαμε και την μαθηματική οπτική του θέματος. Τα παιδιά ξαναθυμούνται τον ρόμβο.

          
Μ ε άχρηστα αντικείμενα και η δική μας στολή για την τσικνοπέμπτη.Βοηθάμε τα παιδιά να στερεώσουν τον φιόγκο με βελόνα και κλωστή!

 

               Το δώρο της παπλωματούς.

Ο Λάζαρος μας φέρνει το δικό του βιβλίο. Οι δυο τρυφερές ιστορίες μας οδηγούν στην παρακάτω δραστηριότητα.

Μια δραστηριότητα από τα παλιά. Τα παιδιά χρησιμοποιούν βελόνα και κλωστή για την δική τους δημιουργία.

 










Η παπλωματού με την βελόνα στο κέντρο. Κολλάζ και πέρασμα κορδέλας από την Βασιλική.Δίπλα τα παπλωματάκια άλλων παιδιών.


Η μαμά του Αρλεκίνου και οι ρόμβοι από τα παλιά της υφάσματα.Βελόνα και κλωστή. Κορδέλα και περάσματα.Τα παιδιά έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον.



















Πιο γεωμετρικά αυτά τα παπλώματα!



















                  Δεν σε ξεχνώ γλυκιά μου Ρένα!

  Μεγαλωμένη σε ορφανοτροφείο η Ρένα δεν έχασε ποτέ την παιδικότητά της. Συνήθιζε να μου τραγουδά τα τραγουδάκια που αυτή μαζί με την τέχνη της ράφτρας μικρούλα μάθαινε.
Και γω με την δική της ανάμνηση το τραγουδώ σήμερα στα δικά μου παιδιά!


      Το τραγουδάκι της κυρα-Ρένας!

  Κάθεται η Λιλίκα στη βεράντα.

Κάθεται η Λιλίκα στη βεράντα
κι έχει το γατάκι της κοντά,
κι ένα καλαθάκι με γιρλάντα
έχει στην ποδιά της και κεντά.

           ***********
Λάμπει στο χεράκι το βελόνι
τραγουδούν τα χείλη που και που
κι έτσι σε λιγάκι τελειώνει
μια σκουφίτσα μαύρη του παππού!
           ************
Κάτω οι μαργαρίτες στα χωράφια
Φαίνονται μ' ολόλευκη στολή
Τέτοιες μαργαρίτες με χρυσάφια
κέντησε στη σκούφια η Λιλή.

                  

 

      <Η κούκλα του ήθελε να αποκτήσει ένα μωρό>. 

     Το γνωστό παραμύθι του Διμίτερ Ινκιόφ.Αφηγούμαστε στα παιδιά την ιστορία.
Ανακαλύπτουμε ένα καινούριο επάγγελμα. <Κουκλομάστορης>, έφτιαχνε τις κούκλες από ξύλο κατάλληλο, τις τοποθετούσε στην βιτρίνα, τις πουλούσε και   έβγαζε το ψωμί του.

Ζωγραφική με μαρκαδόρο.Έκφραση από την διήγηση.


      

 

 

 

 




Δεν έχουμε δείξει το βιβλίο. Κάναμε παραμυθιακή διήγηση.

 

 

 

 

  
Τα παιδιά στις δυο εικόνες γνωρίζουν τις ρωσικές κούκλες: Τις μπάμπουσκες και η διήγηση τους έκανε να ταυτίσουν την ιστορία με αυτές.
Ωστόσο είναι και μια μαθηματική δραστηριότητα.

 

 

                   Καλέσαμε μια σύγχρονη κουκλοποιό και κουκλοπαίχτρια.

                      Την γνωρίσαμε και παλαιότερα την κ.Οφέλεια. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!
Μας έδειξε μαριονέτες, δαχτυλόκουκλες, καλτσόκουκλες, γαντόκουκλες, τύπου μάπετ.
Καινούριες λέξεις που ωστόσο τα παιδιά μ' αυτή την προσέγγιση τις πρόσθεσαν στο λεξιλόγιό τους.


 

 Ένα τετράγωνο ύφασμα με μια τρυπούλα και ένα πλαστικό κουτάλι από τα ανακυκλώσιμα υλικά.

 

 

 

 

 

 

 

 

 




































Εδώ από την συμμετοχή  των παιδιών στο κουκλοθεατρικό παιχνίδι.










        Μικροί κουκλοποιοί!

 Σιγά που θα περιμέναμε να μεγαλώσουμε γα να γίνουμε κουκλοποιοί!

Τα παιδιά ζωγράφισαν σε χαρτί τα προσωπάκια. Μαλάκι και τούλι από τα υλικά που συγκεντρώνουμε για χρήσιμα-άχρηστα, κουταλάκια από τα γενέθλια και γίναμε σπουδαίοι κουκλοποιοί!
Δεν μας ήταν εύκολο να κατασκευάσουμε μαριονέτα. Η Ιουλία όμως την ζωγράφισε.

      

 

 Το καινούριο μας λεξιλόγιο και το παιχνίδι μας μ' αυτό!





                  
          Τα παιδιά καταγράφουν στον Η.Υ. λέξεις που καταγράψαμε στην παρεούλα. Τις εκτυπώνουν και τις ομαδοποιούμε.

























Τα παιδιά αντιστοιχίζουν εικόνα-λέξη και σχετικό με το επάγγελμα αντικείμενο.

Βρίσκουν επαγγέλματα που πρέπει να δουλεύει κανείς το βράδυ.

Στην παρεούλα βρίσκουμε το θηλυκό και το αρσενικό του επαγγέλματος.
Ο γιατρός.-η γιατρός.
Ο μάγειρας -η μαγείρισσα...............




                           Ανεβασμένο βιντεάκι με το τραγουδάκι θα βρείτε αναρτημένο και από την συνάδελφο του Νηπιαγωγείου Όσσας.
Δουλειά της Δόμνας Σαμίου και πολυαγαπημένο τραγουδάκι των παιδιών μας!




     

           Θέλω να γίνω κομμώτρια!



Μου αρέσουν πολλά επαγγέλματα όμως εγώ διαλέγω κομμώτρια, λέει η Χρυσούλα!










      Ο κομμωτής μας μιλά για την δουλειά του.

Το νηπιαγωγείο στα όρια του οικισμού μας χαρίζει πλούσιο φυσικό περιβάλλον αλλά μας καθιστά δαπανηρές τις εκπαιδευτικές επισκέψεις. Η αγάπη της Χρυσούλα για το επάγγελμα μας οδηγεί να προσκαλέσουμε τον κ. Αναστασιάδη Σάββα στο νηπιαγωγείο μας. 
Η προσέγγισή του καταπληκτική! Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με την τσάντα του και το περιεχόμενό της.
Απάντησε στα ερωτήματά τους τόσο λεπτά και μεστά συγχρόνως που όχι μόνο τον ευχαριστούμε αλλά και τον συγχαίρουμε.

Μια <δυσκολία >την ξεπερνάμε με ένα δίκαιο τρόπο.Όλα τα παιδιά ήθελαν τις φροντίδες του κομμωτή. Να κάνουμε κλήρωση πρότειναν. 
Έτσι με χαρά παρακολουθούν το χτένισμα. Έτσι χτενίζουν την νύφη είπε η Ιουλία και οι φίλες τραγουδούν.
Τραγουδήσαμε όλοι με χαρά και συγκίνηση το παραδοσιακό <σήμερα γάμος γίνεται>. Το κλίμα ήταν υπέροχο.

Αρχίζει η γαλλική κοτσίδα!

                         

 

 

 

 

 

 

Ο κ. Σάββας με χαρά μας δείχνει την τέχνη του!

 

 

 

 

 

Προσέξτε το χαμόγελο της ικανοποίησης αν φύγει το μάτι απ' την κοτσίδα και τα στολίδια της. 

 

 

 

 

 

Η περίτεχνη κοτσίδα της Στεφανίας!

 

 

      Κ. Σάββα σε ευχαριστούμε! Σου χαρίζουμε αυτό το έργο με πολλή αγάπη.

 

 

 

      Μιλώντας για τα παλιά επαγγέλματα.

θα αξιοποιήσουμε την γνώση για γωνιά λαϊκής παράδοσης.

Να αξιολογήσουμε τα καινούρια στο γνωστικό τους επίπεδο.

Μάντεψε ποιόν  ψάχνω!

 Ένα παιχνίδι με τις λέξεις παραφρασμένο από σχετικό με τις φωνές των ζώων της Ε. Κουτσουβάνου.
 π.χ.
Μάννα πάω στο χωριό
μάστορα να βρω καλό,
μάστορα που μ΄αγαπά και 
στα χέρια του κρατά 
τούβλα, λάσπη και κουβά!
  Με αυτοσχεδιασμούς τέτοιους τα παιδιά πρέπει να μαντέψουν τον επαγγελματία που ψάχνουμε.
 Μ ε την εξάσκηση μπορούν να φτιάξουν μόνα το δικό τους στίχο.
 

     Οι ομάδες μας και η αξιολόγηση των έργων τους.

Τα παιδιά έμαθαν να συνεργάζονται. Κρατούν τους κανόνες, προσπαθούν να έχουν διαφορετικές τεχνικές και να μην χάσουν το χρόνο που ορίζεται από την αρχή!Το έργο συγκέντρωσε τις περισσότερες προτιμήσεις.
Το πιο όμορφο επάγγελμα είναι του γεωργού μας λέει η ομάδα!



   






Από την ψηφοφορία το έργο συγκεντρώνει αρκετές προτιμήσεις.


                   Πέντε δουλειές για όλη μας την ζωή! (Dr. Sharon M. Carver).
Ό,τι κι' αν γίνεται σαν μεγαλώσετε μην αφήσετε ποτέ αυτές τις δουλειές που τώρα ξεκινήσατε πολύ καλά να κάνετε.

Είστε ήδη σπουδαίοι εξερευνητές! Παρατηρείτε πολύ καλά τον κόσμο που σας περιβάλλει.

Είστε καλλιτέχνες! Τα έργα σας τα ζηλεύουν μεγάλοι ζωγράφοι.

Είστε ποιητές και συγγραφείς. Έχετε ήδη αποτυπώσει με τον δικό σας λόγιο  λόγο την βιογραφία σας.

Νοιάζεστε! Σας ενδιαφέρει ο πλανήτης μας, οι άνθρωποι τα ζώα...., το περιβάλλον σας.

Εκτιμάτε την φιλία. Μάθατε να κάνετε φίλους!

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

  Τα συναισθήματα στο νηπιαγωγείο μας.

               Κριτήρια επιλογής
 Οι σημερινές επιστημονικές παραδοχές που αφορούν την συναισθηματική νοημοσύνη υποστηρίζουν α) πως η επιτυχία στη ζωή δεν είναι απαραίτητα συνάρτηση του δείκτη νοημοσύνης του, αλλά της ικανότητας για αυτογνωσία,αυτοπεποίθηση,αυτοέλεγχο, ενδιαφέρον και κατανόηση 
 β)πως τα κυκλώματα του εγκεφάλου σχηματίζονται από την παιδική κιόλας ηλικία όπου αναπτύσσονται τέτοιες δεξιότητες.
γ) πως τα συναισθήματα επηρεάζουν την ανάπτυξη του ατόμου,  επιδρούν στη μάθηση καθορίζουν τη συμπεριφορά και παίζουν καταλυτικό ρολό στις
διαπροσωπικές σχέσεις και στην δημιουργία της εικόνας εαυτού. ( Colemman ).
δ) Το πρόγραμμα που διατρέχουμε <<βήματα για τη ζωή>>.


                              Στόχοι του προγράμματος.
1.Να  αναγνωρίζουν τις καταστάσεις που εγείρουν συναισθήματα
2.Να συμπεραίνουν τις αιτίες των παραπάνω καταστάσεων, καθώς και τις συνέπειες
συγκεκριμένων συναισθηματικών αντιδράσεων.
3. Να κάνουν χρήση συναισθηματικής γλώσσας για την περιγραφή των προσωπικών
συναισθηματικών εμπειριών και για την αποσαφήνιση των συναισθηματικών
εμπειριών των άλλων
4. Να αναγνωρίζουν ότι οι συναισθηματικές εμπειρίες των άλλων μπορεί να διαφέρουν από
τις δικές μας.
5.Να συνειδητοποιήσουν  στρατηγικές ρύθμισης του συναισθήματος.
6.Να αναπτύξουν  γνώση για τους κανόνες έκφρασης των συναισθημάτων.
7. Να αναπτύξουν γνώση για το πως μπορούν να συνυπάρχουν διαφορετικά συναισθήματα.
8.Να αποκτήσουν σταδιακή κατανόηση σύνθετων κοινωνικών συναισθημάτων και συναισθημάτων που
σχετίζονται με αυτοσυνειδησία.

ΠΗΓΕΣ
Κακαβούλης, Α. (1997). ό.π., σσ. 123-126.
Κακαβούλης, Α. (1997). ό.π., σσ. 141-152.
Χατζηχρήστου, Γ. Χ. (2004). ό.π., τ.6 σσ. 13-14.
Κακαβούλης, Α. (1997). ό.π., σσ. 153-156.
Σταύρου, Σ. Λ. ( ). Κατανόηση και βιωματική προσέγγιση συναισθημάτων, σ.26.
Denham, 1998: 59)
Mουσείο συναισθημάτων
Βήματα για τη ζωή.

                                     Επεξεργασία του θέματος.

Στο παρόν θέμα θα ασχοληθούμε με τα πέντε βασικά συναισθήματα,την έκφρασή τους ,την αναγνώρισή τους και θα αφήσουμε την διαχείρισή τους <<στα βήματα για τη ζωή>>.
Η θεματική αυτή ενότητα είναι συνδεδεμένη  με τα <βήματα>.

           Δημιουργία καταστάσεων που εγείρουν συναισθήματα.
 Από την άφιξη ενός καινούριου παιδιού, της Βαλεντίνας, στην ομάδα μας, παίρνουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε για τα συναισθήματα  που νοιώθει αλλά και που εμείς, οι υπόλοιποι νοιώσαμε.

Από τα βήματα για την ζωή η δραστηριότητα. Τα παιδιά πρόθυμα θέλουν να την στηρίξουν και η Βαλεντίνα επιλέγει τον μέντορά της.

 
                      Μιλάμε για την λέξη <νοιώθω>
   Όσα βιώνουμε όταν λέμε πως νοιώθω έτσι, τα λέμε συναισθήματα.
Τα παιδιά περιγράφουν καταστάσεις που τους δημιουργούν συναισθήματα. Έχουν  ένα αρχικό λεξιλόγιο.
 
             Παιχνίδια ρόλων.
Τα παιδιά βοηθούνται να μπουν σε ένα ρόλο με την χρήση μιας κονκάρδας.(Βήματα για τη ζωή). Μερικές από τις δικές μας παρακάτω.







τα παιχνίδια αφορούν ικανότητες στην σανίδα, την μπάλα τα ρόλλερς και φιλοφρονήσεις γι' αυτές .







Τι άραγε συζητούν δυο φίλες που συναντώνται στα ψώνια; Τι νοιώθουν;




Σκηνές στο κομμωτήριο.



Συναισθήματα στο ιατρείο!
















        Ο καιρός εγείρει συναισθήματα!  27-1-2014 και έχουμε χιόνι!
     (Δεν θέλαμε να αφήσουμε ανεκμετάλλευτο το καιρικό φαινόμενο, αλλά δεν θέλαμε να αφήσουμε και το θέμα που τρέχαμε).
  Δημιουργούμε ιστορίες με χιονανθρώπους. Συζητάμε για τις πιθανές αιτίες των συναισθημάτων τους. Μοιράζουμε ρόλους για να παίξουμε τις υποθέσεις μας.
Φτιάχνουμε χιονανθρώπους αποδίδοντας στο έργο μας το συναίσθημά τους.





































 

    Τα παιδιά εκφράζουν καταστάσεις που τους προκαλούν χαρά.

Καταγράφουμε τις εμπειρίες τους. Ζητούμε να επιλέξουν κάποιες για να τις παίξουμε.



τα παιδιά αποδίδουν το συναίσθημα της χαράς με την <γλώσσα> του σώματος.



Η δημιουργία μιας χαρούμενης ιστορίας με ζωάκια από τα παιδιά, είναι μια διαφορετική έκφραση αυτού του συναισθήματος.


 Οι ομάδες αποδίδουν με ζωγραφική την χαρά!














 

Το αντίθετο της χαράς συναίσθημα και μια απαγγελία

                            Βρες ένα τίτλο.


Δεν θέλω να παίξω
ούτε να τρέξω
και να χορέψω.

Βαριά έχω χεράκια
βαριά ποδαράκια
με δάκρυ γεμίζουν
τα δυο μου ματάκια!

Μα τι είναι τώρα
αυτό που συμβαίνει
κι’ οι φίλοι μου όλοι
μου φαίνονται ξένοι;
(σταματά η απαγγελία και ζητούμε απ’ τα παιδιά να βρουν ένα τίτλο. Να μιλήσουν για αυτό που άκουσαν.
Έχει λύπη, είπαν, είναι πολύ λυπημένος και φυσικά μίλησαν για δικές τους παρόμοιες εμπειρίες).
Πώς θέλω αλήθεια
η λύπη να φύγει!
Τα μάτια σκουπίζω,
βαθιά αναπνέω
κι’ είναι κοντά μου
φίλες και φίλοι!

           Εικαστική δημιουργία με έμπνευση από το ποίημα.

 

 




































Οι εργασίες των ομάδων συνθέτουν ένα έργο τέχνης.<<Η λύπη>>.








     Από την δραματοποίηση του ποιήματος.
 

















Τα παιδιά μιλούν για καταστάσεις που τους προκαλούν λύπη.

















                    Το λελέκι και οι φίλοι του.
Απ’ τον Η.Υ. και τον μικρό αναγνώστη ακούμε την θαυμάσια ιστορία της Β. Ψαράκη.
Τα παιδιά μιλούν για τα συναισθήματα του μικρού πελαργού.
Ενισχυμένο το συναισθηματικό τους λεξιλόγιο. Κάνουν παρατηρήσεις και προσομοιώνουν με παρόμοια δικά τους βιώματα.
Αποδίδουν με την δική τους έκφραση την λύπη του πελαργού!






Τα προσωπάκια της λύπης, για τον πίνακα: <πως
 νοιώθω σήμερα>.









                       Επεξεργασία ιστοριών:<Δεν σε έχω φίλη>,

 < Ευχαριστώ, συγνώμη, σ' αγαπώ!>

 





Καταγραφή των απόψεων των παιδιών για τις λέξεις που πληγώνουν.











                                              Τα κλειδάκια της αγάπης.

Μια κατασκευή για τις τρεις μαγικές λεξούλες:

Η κ. Χαρά.Πίσω από την μάσκα τα παιδιά μιλούν για την κατάσταση που τους έγειρε το συναίσθημα!



Δεν θα ήταν όλα τόσο όμορφα αν μας έλλειπε και η κ.Λύπη!

   

 

Μιλώντας για τα συναισθήματα της ημέρας, τοποθετούν την ανάλογη φατσούλα στο βάζο!

 Επεξεργασία του <φόβου>.

    Επιλέξαμε τον μεγάλο χνουδωτό.Η ανάγνωση της ιστορίας, ξεκλειδώνει το συναίσθημα και η συζήτηση φτάνει στην περιγραφή δικών τους εμπειριών.


















        Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον φόβο.


Πραγματικά έργα τέχνης αυτές οι δημιουργίες!



































 Καταγράφουμε τους τρόπους που βρίσκουν να αντιμετωπίσουν
φοβικές εμπειρίες.
















Τα παιδιά ζωγραφίζουν τους φόβους τους, τσαλακώνουν ποδοπατούν τα χαρτιά, τα κάνουμε ένα κουβάρι και το φυλακίζουμε. Ατρόμητος φρουρός  ο δράκος που δεν πρόκειται να τους επιτρέψει να δραπετεύσουν.





                                        Επεξεργασία του συναισθήματος του θυμού.






Καταγράφουμε τις καταστάσεις που εγείρουν θυμό.
Τα παιδιά περιγράφουν τι ακριβώς τους συμβαίνει. Παρατηρούμε τις σωματικές αλλαγές στο συναίσθημα αυτό.
Συζητάμε για τις επιπτώσεις του............
 Ζητούμε από τα παιδιά να προτείνουν  διεξόδους.

Τώρα θα φτιάξουμε  ένα σπιτάκι από μια χαρτόκουτα. Θα το κάνουμε λουλουδένιο και σαν είμαστε θυμωμένοι θα πηγαίνουμε εκεί.(Από την ιστορία με τα τρία λυκάκια του Τριβιζά).Έτσι του έφυγε ο θυμός του Ρούνη....




                                           Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον θυμό και την ζήλια.








Έντονη η αλλαγή της έκφρασης! <Σπίθες> πετούν τα μάτια!








Δεν ωφελεί καθόλου την καρδιά μας, ο θυμός......








Δεν είμαι εγώ , ένα φεγγάρι είναι που ζηλεύει γιατί οι άλλοι έχουν καινούρια παιχνίδια!

Μια χαρά αντιλαμβάνονται τα παιδιά πως ο <πολιτισμός> δεν επιδοκιμάζει εκφράσεις ζήλιαςκαι φόρτωσαν τα συναισθήματα στα φεγγαράκια!

Τα <συναισθηματοφεγγαράκια>, η αφίσα μας για τα πέντε βασικά συναισθήματα.

      

 

 

 

 

 

Το κολάζ της Βαλεντίνας για τα πέντε βασικά μας συναισθήματα.


Αυθόρμητο έργο στην γωνιά των εικαστικών.

Η γάτα λυπάται γιατί δεν της επιτρέπουν να πιάσει το ψάρι!
Ο ποντικός χαίρεται γιατί δεν μπορεί να τον δει η γάτα.
Ο βάτραχος ζηλεύει γιατί δεν τον αφήνουν να πλατσουρίσει με το ψαράκι.
Ο σκύλος φοβάται την γάτα γιατί έχει σουβλερά νύχια και είναι μεγάλη!

 

      <<Πολλά είπαμε ψέματα>>, παραδοσιακό τραγούδι της Δόμνας Σαμίου.

 Αφήνουμε τα παιδιά να ακούσουν το τραγούδι.
Μας περιγράφουν πως ένιωσαν. Να μας περιγράψουν τι σωματικές αλλαγές που παρατήρησαν όταν το άκουγαν.- θέλαμε να χορέψουμε- να γελάσουμε πολύ δυνατά- παραδέχτηκαν τα περισσότερα.
Η γλώσσα του σώματος θυμήθηκαν.

΄     Εκφράσεις από το άκουσμα.


   

 

 

 

 

Τα βήματα για την ζωή θα  συμπληρώνουν σιγά σιγά τους στόχους που θέσαμε σ' αυτή την θεματική ενότητα.

Η ανάπτυξη των κοινωνικών και των συναισθηματικών δεξιοτήτων δεν έρχεται στα παιδιά φυσικά ως αποτέλεσμα της βιολογικής τους ανάπτυξης και ωρίμανσης αλλά επηρεάζεται άμεσα από το μαθησιακό τους περιβάλλον. (Joseph and Strain 2003).