Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

ΑΜΠΕΛΙ-ΣΤΑΦΥΛΙ-ΚΡΑΣΙ


   Το σταφύλι αποτελεί από τα αρχαία χρόνια,το δημοφιλέστερο ίσως φρούτο στη χώρα μας.Σύμφωνα με τις αρχαίες πηγές, ο Διόνυσος διέδωσε στον κόσμο την καλλιέργεια του αμπελιού και τα χαρακτηριστικότερα σύμβολά του ήταν εκτός από τον κισσό,το κλήμα, το σταφύλι και το κρασί. Το αμπέλι και το κρασί έχουν άρρηκτα συνδεθεί και με τη χριστιανική μας παράδοση: από τα γνωστότερα θαύματα του Ιησού είναι αυτό στο γάμο στην Κανά,όπου ευλόγησε το νερό για να μετατραπεί σε κρασί.Ας μην ξεχνάμε πως στη Θεία Μετάληψη κοινωνούμε  κρασί....... 





    Ο τρύγος και το πατητήρι είναι ένα θέμα για το νηπιαγωγείο που διδάσκεται στην αρχή της σχολικής χρονιάς (Σεπτέμβριο-Οκτώβριο).Οι επισκέψεις στα πατητήρια,η γεύση των σταφυλιών και των παραγώγων τους αλλά και η εφαρμογή συνταγών για την παρασκευή μουστοκούλουρων είναι κάποιες δραστηριότητες που φέρνουν τα παιδιά σε επαφή με το θέμα και τους δίνει τη δυνατότητα να αποκτήσουν δυνατές εμπειρίες γι αυτό.

                                             ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ

                                                        ΓΛΩΣΣΑ

    Το συγκεκριμένο θέμα έχει ένα αρκετά πλούσιο λεξιλόγιο με το οποίο τα παιδιά ήρθαν σταδιακά σε επαφή.Ξεκινήσαμε από τις απλούστερες λέξεις ( αμπέλι-τσαμπί-ρόγα κτλ) και απο αινίγματα, τραγούδια και ποιήματα με θέμα το σταφύλι. Στόχος ήταν ο εμπλουτισμός του λεξιλογίου των παιδιών αλλά και η εξοικείωσή τους με μορφές λόγου όπως το αίνιγμα και ο έμμετρος στίχος.

        Το αίνιγμά μας είναι:  "Στο δρόμο που περπάταγα
                                              μια πέρδικα εμάδαγα
                                              τα φτερά της έτρωγα
                                              το κορμί της πέταγα.
                                                                    
                                                                     Τι είναι;  TO ΣΤΑΦΥΛΙ

           και το τραγούδι μας.........Το Τσιριτρό.

https://www.youtube.com/watch?v=Y1ltE6Y3cAQ


    Προχωρώντας το θέμα, το λεξιλόγιο έγινε πιο δύσκολο μια και αναλύσαμε με τα παιδιά όλα τα στάδια τα οποία ακολουθούνται από την συλλογή των σταφυλιών, τον τρύγο, ώσπου να έχουμε κρασί.Τι είναι το πατητήρι, η ζύμωση, η παλαίωση, το βαρέλι. Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον και η καθημερινή επανάληψη των λέξεων αυτών οδήγησε στην αφομοίωσή τους. Βοήθησε, βέβαια, σε αυτό και ο πίνακας αναφοράς και η παιγνιώδης χρήση του.

                                                              







Στην αρχή βρίσκουμε πως λέγεται η διεργασία που εικονίζεται κάθε φορά.....



















   








......και μετά ταυτίζουμε τις λέξεις και τις επαναλαμβάνουμε δυνατά.


    Αφού μάθαμε τις λέξεις, θελήσαμε να τις ενώσουμε και με άλλες και έτσι να προύψουν σύνθετες λέξεις.Π.χ. μούστος + κουλούρι= μουστοκούλουρο,  αμπέλι + φύλλο = αμπελόφυλλο.Μιλήσαμε για τις λέξεις αυτές και παίξαμε παιχνίδια προσπαθώντας να φτιάξουμε κι εμείς τις δικές μας.
    Τέλος, επεξεργαστήκαμε και την έκφραση " Θέρος,Τρύγος,Πόλεμος" που θέλει να υποδηλώσει το πόσο γρήγορα θα πρέπει να γίνεται ο τρύγος ( όπως το θέρισμα και ο πόλεμος) για να μη χαλάνε τα σταφύλια και γίνονται ακατάλληλα για επεξεργασία.
    Άλλη μια δραστηριότητα,, πιο διασκεδαστική για τα παιδιά, ήταν η ανάγνωση του Αισώπειου μύθου " Η Αλεπού και τα σταφύλια".



                                                      ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ


    Μια απο τις πρώτες μαθηματικές ( ή ίσως προμαθηματικές) διαδικασίες είναι η ομαδοποίηση. Γι'αυτό και μιλώντας για τη σταφίδα ως προϊόν του σταφυλιού, ζητήθηκε απο τα παιδιά να ξεχωρίσουν σε δυο ομάδες τις ανακατεμένες σταφίδες.



    Τα παιδιά δοκίμασαν τις σταφίδες και κατόπιν κλήθηκαν να εκφράσουν ποιο είδος (ξανθές ή μαύρες) προτιμάνε.Κάποιος ανέλαβε να καταγράψει αυτές τις προτιμήσεις και να μας δώσει και αριθμητικά το αποτέλεσμα. Ετσι κλήθηκαν να κάνουν και καταμέτρηση.

Το αποτέλεσμα έλεγε......ισα ισα.!

    Άλλη μια προμαθηματική διαδικασία ήταν η σειροθέτηση που έκαναν τα παιδιά στα στάδια παραγωγής του κρασιού.και η διαδικασία αυτή οδήγησε σε απαρίθμηση αφού τα παιδιά τοποθέτησαν αριθμούς για να θυμούνται τη σειρά των σταδίων αυτών.

Δεν τα κατάφεραν και ασχημα!



                                                    ΑΙΣΘΗΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ


    Οι ασκήσεις αυτές, είναι ασκήσεις γεύσης, οσμής και αφής, οι οποίες εισάγουν τα νήπια στις αντίστοιχες έννοιες (λείο, τραχύ, γλυκό, ξινό κτλ) και σε έννοιες χρωμάτων και ποσοτήτων. Οι ασκήσεις αυτές είναι απαραίτητες ιδιαίτερα στην αρχή της χρονιάς προκειμένου να διαπιστωθεί το επίπεδο των γνώσεων των νηπίων σχετικά με τις έννοιες αυτές, οι οποίες χρειάζονται και υποβοηθούν στην κατανόηση των προμαθηματικών διαδικασιών.
    Για το σκοπό αυτό, τα παιδιά χρειάστηκε να δοκιμάσουν τα διάφορα είδη του σταφυλιού (άσπρα, μαύρα, ροζακι) αλλά και τα παράγωγά του, η σταφίδα, το κρασί, το ξύδι.



                                                                  ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ


    Το σταφύλι και ο τρύγος είναι ένα θέμα που έχει εμπνεύσει πολλούς καλλιτέχνες κατα καιρούς. Ιδιαίτερα διαδεδομένη στα έργα των καλλιτεχνών αυτών είναι η μορφή του Διονύσου, του θεού του κρασιού και της διασκέδασης.

    Δείξαμε, λοιπόν, στα παιδιά τον πίνακα του Θεόφιλου που απεικονίζει το Διόνυσο αλλά και άλλες μορφές τέχνης όπως το μωσαϊκό και η ξυλογλυπτική.

Πίνακας του Θεόφιλου  Χατζημιχαήλ με τίτλο " Βάκχος ο θεός του κρασιού
Φιλοτεχνήθηκε το 1931.








    Πώς να μην εμπνεύσει το θέμα αυτό κι εμάς;
Εφτιαξαν τα παιδιά τσαμπιά με σταφύλια χρησιμοποιώντας την τεχνική του τυπώματος. Βούτηξαν το φελλό στη μπογιά.......





 







.......και το αποτέλεσμα.....
                                                         ........λαχταριστό!




    Δουλεύοντας όμως και ομαδικά, τα παιδιά έφτιαξαν σταφύλια, ένα τσαμπί απο κάθε χρώμα χρησιμοποιώντας μπαλάκια απο γκοφρέ.




    Επειδή όμως τα παιδιά είναι κάποιες φορές πιο δημιουργικά απ'όσο ίσως εμείς περιμένουμε, έφτιαξαν και έργα με υλικά που χρησιμοποιούν για παιχνίδι και ορίστε τι προέκυψε:




ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ


    Δεν θα υπήρχε ωραιότερος τρόπος εμπέδωσης του θέματός μας απο μια επίσκεψη σε ένα οινοποιείο.Για το σκοπο αυτο, κανονίσαμε να επισκεφτούμε το οινοποιείο του Συμεωνίδη στο Ελαιοχώρι Καβάλας.











                                                                                   
Φτάνοντας εκεί τα παιδιά έκαναν μια βόλτα στον αμπελώνα του οινοποιείου. Τα σταφύλια είναι ήδη μαζεμένα.


Μπαίνοντας στο οινοποιείο μας υποδέχτηκε ο κος Στέφανος, μας μίλησε για τη δουλειά του και μας ξενάγησε στο χώρο.


Μας έδειξε το μηχάνημα που πατά τα σταφύλια και βγάζει το μούστο......


........τα βαρέλια που μπαινει και γινεται η ζύμωση.........


......και τα ξύλινα βαρέλια που γίνεται η παλαίωση. Τα παιδιά πλησίασαν να τα δουν απο κοντά και να τα αγγίξουν.


    Λίγο πιο μακριά απο το οινοποιείο βρίσκεται ο χώρος εμφιάλωσης


Εκεί είδαμε τη μηχανή που πλένει τα μπουκάλια, τα γεμίζει κρασί, τοποθετεί το φελλό και την ετικέτα



    Οταν ετοιμαστεί το μπουκάλι τοποθετείται μέσα σε κιβώτιο και είναι έτοιμο για την αγορά.


    
    
    Η μέρα μας τελείωσε με φαγητό και παιχνίδι στον εξωτερικό χώρο του Μουσείου Ελιάς.


                                          
                                                Ευχαριστούμε όλους για τη φιλοξενία!!!!
    Το καλύτερο τέλος για το θέμα μας ήταν η παρασκευή μουστοκούλουρων. Η συνταγή μας είχε......
                                  

     Ζάχαρη ......                                                                                              











Λάδι......  
 Μούστο.....

Χτυπάμε με το μίξερ.......



Ρίχνουμε το αλεύρι.....



Και όταν έγινε η ζύμη ξεκινήσαμε να πλάθουμε.












 Και έτοιμα για ψήσιμο.

Δεν κρατιόμαστε να δοκιμάσουμε.
Καλη όρεξη!!!!

Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Μια πρώτη επαφή με το όνομά μας

 Κάποιες από τις πρώτες δραστηριότητες στην αρχή της χρονιάς έχουν να κάνουν με την ενασχόλησή μας με το όνομά μας. Σιγά σιγά, τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους και αμέσως μετά να το γράφουν όπως μπορούν. Το συναντούν σε διαφορετικά σημεία της τάξης όπως είναι τα συρταράκια τους, οι κρεμάστρες, τα ντουλάπια τους, το παρουσιολόγιο. 
  Το παρουσιολόγιο είναι ένας πίνακας αναφοράς με τα ονόματα των παιδιών δίπλα στη φωτογραφία τους όπως αυτό της φωτογραφίας.


Δεξιά της σταθερής καρτέλας υπάρχει μια θέση για μια δεύτερη καρτέλα, την οποία τα παιδιά τοποθετούν το πρωί που έρχονται στο σχολείο ώστε να βλέπουμε καθημερινά τις παρουσίες της τάξης. Αυτή η δραστηριότητα βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίζουν το ονομά τους ανάμεσα σε άλλα και αργότερα να αναγνωρίζουν και τα ονόματα των συμμαθητών τους.
   Ξεκινώντας τις ατομικές εργασίες δουλέψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας φτιάχνοντάς το με μπαλάκια από γκοφρέ χαρτί, εξασκώντας έτσι και τη λεπτή μας κινητικότητα.


  Επίσης γράψαμε το όνομά μας με καπάκια από μπουκαλάκια νερού. Με τη βοήθεια πάντα της καρτέλας με το όνομά μας, προσπαθήσαμε να βάλουμε τα γράμματα στη σωστή σειρά και στη συνέχεια να τα κολλήσουμε ξεκινώντας από τη βουλίτσα.



   Προσπαθούμε να υπογράφουμε τις ζωγραφιές και τις εργασίες μας, επομένως αναγκαζόμαστε να μάθουμε να το γράφουμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Αρχικά αντιγράφοντάς το και ας κάνουμε και λαθάκια, άλλωστε από τα λάθη μας μαθαίνουμε!



Δευτέρα 15 Σεπτεμβρίου 2014

Καλώς ήρθατε στο νηπιαγωγείο!

                           

Για την πρώτη μέρα μετά τον αγιασμό στο νηπιαγωγείο, ετοιμάσαμε μια μικρή έκπληξη για να καλωσορίσουμε τα παιδιά. Τι θα μπορούσε να είναι;

                                                                                          Ένα τσαντάκι με λιχουδιές!
                                               ΚΑΛΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ!

Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Καλό Καλοκαίρι! Χαρούμενες διακοπές!


Από την παρακολούθηση της παράστασης του Θεάτρου Σκιών Όναρ.




Όπως και πέρυσι. Μια γιορτή για την χαρά των παιδιών. Τέσσερα νηπιαγωγεία σε κοινή εκδήλωση, τέσσερις σύλλογοι γονέων σε συνεργασία για να δημιουργηθεί μια ζεστή ατμόσφαιρα για τα παιδιά τους γονείς τις νηπιαγωγούς.
Γονείς σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας! Κυρίες του 1ου Νηπιαγωγείου, σας ευχαριστούμε για την φιλοξενία και την επιμέλεια της εκδήλωσης!


Από την γιορτούλα στο νηπιαγωγείο μας.

 




Η πρόσκλησή μας!












Το κειμενάκι από τα παιδιά μας!












 Τα ποιηματάκια του ολοήμερου τμήματος.



Η Αποφοίτηση.
Πόσο μικρούλα ήμουνα
σαν στο νηπιαγωγείο
μ΄ έφεραν να φοιτήσω.
Δάκρυσαν τα μάτια μου
φοβήθηκα λιγάκι
και στης μαμάς μου  να κρυφτώ
ήθελα το χεράκι!

Έφυγαν αυτοί οι φόβοι,
μεγαλώσαμε πολύ !
Τώρα λέμε αντίο όλοι
στη φωλιά μας την μικρή..
Στις γλυκές μας τις κυρίες,                                            
και στα πιο μικρά παιδιά
που θα μείνουν
κι’ άλλο χρόνο στην χρυσή μας τη φωλιά!

Πως λυπάμαι που θα φύγω!
Έμαθα τόσα πολλά…..
Μα  αντί να πω αντίο
μια υπόσχεση σας δίνω                                                    
να κρατώ μες στην καρδιά
τα λογάκια τα καλά!

Έμαθα να κάνω φίλους!
Να μοιράζομαι παιχνίδια,
τις λεξούλες που πληγώνουν
να πετάω στα σκουπίδια!
Έμαθα γι’ άλλους ανθρώπους                                          
και για χώρες μακρινές
έμαθα να εκτιμάω σκέψεις διαφορετικές!

Τι θα πει δικαιοσύνη
τι σημαίνει υπομονή!
Και τα συναισθήματά μου
τα γνωρίζω στη στιγμή!
Έμαθα ν’ ακούω τους φίλους
κι αν ποτέ κανείς πονάει                                                           
 με αγάπη  τον βοηθάω,
θέλω να χαμογελάει!

Έμαθα να μην χτυπώ
και με τον πολιτισμένο λόγο
το σωστό διεκδικώ!                                                            
Αν  λεξούλες με κακία
κάποιος θέλει να μου πει
κλείνω γω τα δυο αυτιά μου
και μαθαίνει στη στιγμή
πως για αυτή του την κακία
νοιώθει τώρα την ντροπή!

< όλα τα παιδιά τραγουδούν με κλειστά τα αυτιά με τα χεράκια: εγώ σ’ αυτούς τους ήχους είμαι εντελώς κουφός>.


Έμαθα να τραγουδάω,
κουκλοθέατρο να παίζω,
παραμύθια λαϊκά
και θεατρικά να στήνω                                    
μέσα σε δύο λεπτά!


Παζλ, πύργους με τουβλάκια
και ζωγραφική σπουδαία
που θα ζήλευε θαρρώ                                       
ο μεγάλος Πικασό!

Έμαθα και τις ημέρες
θέλετε να σας τις πω;
Τις θυμάμαι μια μια και ποτέ δεν τις ξεχνώ!
Δευτέρα-Τρίτη-Τετάρτη-Πέμπτη-Παρασκευή-                              
Σάββατο και Κυριακή!

Μήνες ξέρω κι’ εποχές
και τραγούδι που ζεσταίνει
τις καλές σας τις καρδιές!
<τραγούδι οι μήνες από τρία παιδιά μόνο>                          

Έμαθα για τις σοδειές μας,
για επαγγέλματα σπουδαία.                                    
Σχήματα και χρώματα
ευωδιές κι’ αρώματα!

Την πατρίδα γνώρισα
απ’ τα δικά της χρώματα.
Τις γιορτές ,την ιστορία
τα σπουδαία της μνημεία.                                                            
Έμαθα να την τιμώ
να της δείχνω πάντα θέλω
το δικό μου σεβασμό!

Του Χριστού την Ιστορία,
την ορθόδοξη Εκκλησία,
μα να σέβομαι και όσους
ονομάζουν μ’ άλλη λέξη                                                 
το δικό τους το Θεό!
Έμαθα και παροιμίες
πού χουν νόημα σπουδαίο                                            
και αμέσως σας ζητώ
να παίξετε μαζί μου
κουίζ μοναδικό!

Δυο στοιχεία θα σας δώσω.
Στύψτε τώρα το μυαλό.
Όποιος πρώτος την μαντέψει
παίρνει απ’ όλα τα παιδάκια
χειροκρότημα γερό!

-Αν αυτά δεν τα δουλέψεις
ολόκληρος θα αχρηστέψεις!
-Αν όμως τα δουλέψεις
θα σε στολίζουν όλοι με χίλιες όμορφες λέξεις!

<Όλα τα παιδιά μαζί: Χέρια δουλεμένα-χέρια ζηλεμένα>.


Έτσι έκανα κι’ εγώ
κι’ έμαθα κάθε ημέρα να δημιουργώ.
Κόλλα , πλαστελίνη                                                      
άμμο και νερό
Ζυμάρι και πινέλο                                                      
χρώμα και πηλό!

Τα έργα μου σαν δείτε
όλοι θα απορείτε
πως τόσο δα παιδί
τέτοια πράγματα μπορεί!


Λίγα σας φαίνονται αυτά;                                  
Περιμένετε να δείτε
μήπως ξέρω πιο πολλά;
Ξέρω κι’ άλλα δεν το κρύβω                                 
θέλω να το παινευτώ,
να τα’ ακούσει κι’ η δασκάλα
στο Δημοτικό Σχολειό.

Έμαθα το όνομά μου
να το γράφω στο λεπτό.
Να μετράω και να γνωρίζω
αριθμούς, ένα σωρό.
Γράμματα μικρά μεγάλα
τα ενώνω στη στιγμή
να γελά η αλφαβήτα
κι’ η κυρά Γραμματική.



‘Έμαθα να χαιρετάω
σε γλώσσες διαφορετικές                                       
Θέλω να γνωρίσω
όλες του κόσμου
τις φυλές!


Αλό σαλούτ- τζάμπο χάϊ
Σαλάμ Αλέκουμ- τσάο, γκούντ-μπάϊ.
Καλημέρα, Μπον- ντιά,  Ντός βιτάνιες, ορεβουάρ!           Όλα τα παιδιά μαζί.


Με τα καινούρια τα φτερά
πετώ σ’ άλλο σχολείο
Κι’ έχω μαζί μου θησαυρό
στο μέρος της καρδιάς εδώ
το νηπιαγωγείο.

Ένα φιλί, μια αγκαλιά
γεμάτη αγάπη, ζεστασιά                                            
κι’ ευχαριστώ απ’ την καρδιά!

Δεν θα ξεχάσω ούτε στιγμή
την προσφορά σας την χρυσή.
Θα ζωγραφίσω στο μυαλό
μια εικόνα μαγική.
Θάχει χαμόγελα πολλά,
παιδιά, λουλούδια, μουσική
για να θυμάμαι την καλή
του Νηπιαγωγείου μας ζωή!                           *Ε. Σαρβανάκη.


Το σκετς του κλασικού τμήματος.

Σήμερα βγήκαμε εδώ
σιγά να σας μιλήσουμε
και μέσα από την καρδούλα μας
να σας αποχαιρετήσουμε.

Χαιρετούμε τα νήπια
και όλα τα παιδάκια
που εδώ μαζί περάσαμε
όλα σαν αδελφάκια.

Λόγια δεν βρίσκω να σας πω
για τη χαρά που έχω
λουκέτο μπαίνει στο σχολειό
κι εγώ παντού θα τρέχω.

Τη σάκα μου σε μια γωνιά
τώρα θα την πετάξω
και με τα άλλα τα παιδιά
θα παίξω, θα φωνάξω.

Το σχολειό θα κλείσει πάλι
κι έχω μια χαρά μεγάλη
το καημένο κεφαλάκι
να ξεκουραστεί λιγάκι.

Μια χρονιά δουλειά και σκέψη
ποιος μπορεί να το πιστέψει
ζήσαμε σαν μελισσάκια
με χαρές και τραγουδάκια.

Κουβέντα δεν μπορώ να πω
εγώ καλά περνούσα
κάναμε αναποδιές
κι άλλοι τρώγαν τις ξυλιές.
Πάντα φώναζε η δασκάλα
μα για τα παιδιά τα άλλα.

ΔΑΣΚΑΛΑ

Ελα τώρα ησυχία!
Ανέστη άσε τη Σοφία!
Θα σας κάνω ερωτήσεις
και ζητάω απαντήσεις.

Έχεις μία καραμέλα
και στην τρώει η Μιχαέλα
για απάντησε Ανεστάκη
τι θα έχεις στο χεράκι;

ΑΝΕΣΤΗΣ

Δεν σηκώνω εγώ κυρία
τέτοια άνοστα αστεία
κι όταν μάλιστα κορίτσι
καραμέλα μου βουτήξει.
Της τραβάω μια σφαλιάρα
για να μάθει η ζηλιάρα
πως σε μένα δεν σηκώνει
το χεράκι της να απλώνει.

ΔΑΣΚΑΛΑ

Δεν κατάλαβες παιδί μου
όλη την ερώτησή μου.
Πες μου τώρα εσύ Σοφάκι
τι θα έχεις στο χεράκι;

ΣΟΦΙΑ

Μια σφαλιάρα αν της δώσει
γρήγορα θα μετανιώσει
θα τα κάνουμε τα αγόρια
να πηδάνε σαν κοκόρια!

ΔΑΣΚΑΛΑ

Στη καρέκλα σου Σοφία
μην σε βάλω τιμωρία.
Κι όποιος από εσάς φωνάξει
θα τον βγάλω από την τάξη.

Λέγε μου εσύ Μιχαέλα
που είσαι έξυπνη κοπέλα
μες στα δυο σου τα χεράκια
έχεις δύο μηλαράκια.

Αν χαρίσεις το ένα μήλο
στον καλύτερό σου φίλο
τότε πόσα μηλαράκια
θα σου μείνουν στα χεράκια;

MIXAEΛΑ

Φίλο έχω τον Αντώνη
που του αρέσει το πεπόνι
όμως θα σας απαντήσω
τη σειρά μου για να κλείσω.

Θα μου μείνουν σκουπιδάκια
από τα δυο τα μηλαράκια
γιατί τώρα που πεινάω
και τα δύο θα τα φάω!

ΔΑΣΚΑΛΑ

Βρε παιδιά μπα σε καλό σας
ακονίστε το μυαλό σας.
Τα δυο μήλα αν θελήσω
πως στη μέση θα χωρίσω;   (Δείχνει ένα παιδί)

1o ΠΑΙΔΙ

Μα ζευγάρια δεν χωρίζω
και σας το ξεκαθαρίζω
να τα βάλω χωρισμένα
τα λυπάμαι τα καημένα.

(Γυρίζει στον συμμαθητή του)
Είδες με τι ευκολία
δίνω λύσεις στην κυρία;
Όλα είναι απλά για μένα
και περνάω τον καθένα.

ΔΑΣΚΑΛΑ

Δε μου λέτε τα μυαλά σας
τα χετε στα συγκαλά σας
ή τη βέργα θα βουτήξω
και στο ξύλο θα σας πρήξω; (κυνηγάει τον Ανέστη,τη Μιχαέλα και το 1ο παιδι)

2ο ΠΑΙΔΙ

Δε μου λες γιατί νευριάζει
και παράλογα φωνάζει;
Κάτι πρέπει να χει πάθει
και τα βρίσκει όλα λάθη.

Όλο βάζει τις φωνές
κι όλο δίνει συμβουλές.
Ναι, καλά είναι όλα αυτά
μα ποιος τα παίρνει σοβαρά;

ΣΟΦΙΑ

Μην της δίνεις σημασία
έχει νεύρα η κυρία
μα σε λίγο θα ξεχάσει
κι ο θυμός θα της περάσει.

3ο ΠΑΙΔΙ 

(Στο διπλανό του)
Ωχ καημένε πάρε τη μπάλα
κι άσε την κυρά δασκάλα
που συνέχεια νευριάζει
και τα νεύρα μας τα σπάζει.

Δεν μ'αρέσει η στενοχώρια
σε κορίτσια και αγόρια
Δος μου μπάλα όλη μέρα
και θα τα περνώ σπουδαία.

4ο ΠΑΙΔΙ

Όλοι μας καταπιέζουν
και με την ψυχή μας παίζουν
μας πιέζουν οι μαμάδες
οι δασκάλες και οι μπαμπάδες.
Ουφ! Βαρέθηκα στ'αλήθεια
και δεν λέω παραμύθια
το σχολειό το παρατάω
και θα πάω να μπαρκάρω.

(Μπαίνουν τα παιδιά που είχαν φύγει και από πίσω η δασκάλα)

ΔΑΣΚΑΛΑ

Να και τα άλλα μου πουλάκια
με τα πονηρά ματάκια
γρήγορα στο καρεκλάκι
να μην πέσει ξυλαράκι.

(Στους γονείς)
Τα δικά σας τα παιδάκια
είναι αυτά τα θηριάκια
ούτε ξέρω τι να κάνω
φτου να μην σας τα βασκάνω!

Βασισμένο στο  θεατρικο που υπάρχει στο βιβλίο "Κάθε μέρα κι ένα ποίημα κάθε γιορτή κι ένα σκετσάκι" της Χ.Δάλκου, Εκδ.Δίπτυχο.



Τα σκηνικά φιλοτεχνημένα από τα παιδιά μας!























Μια εικόνα από τα παιχνίδια μας!




Από τις ομάδες των προ νηπίων που σε παιχνίδια άμιλλας προσπαθούν να περάσουν με ισορροπία και να τα καταφέρουν πιο γρήγορα από την αντίπαλη ομάδα!


Τα αναμνηστικά μας!

 

Φιλοτεχνήθηκαν από τα παιδιά!
Στο κεντρικό συννεφάκι  τα στοιχεία των ενθυμίων, στο γαλάζιο συννεφάκι ψηλά η φωτογραφία του παιδιού.

Ολοήμερο τμήμα.


Στο κλασικό τμήμα η φωτογραφία του παιδιού στον ήλιο!

Ένα αντίο πιο οριστικό!

Να κρατήσω μια εικόνα απ' την παρεούλα μας!



Από το άλμπουμ που μου χάρισαν τα παιδιά μου!

Αγγελούδια μου, θα με συνοδεύουν οι στιγμές που ζήσαμε πάντα.






Η καρτούλα απ' τις συναδέλφισσες!

Ταξίδι τα χρόνια της δουλειάς με τα παιδιά!















Σας ευχαριστώ κορίτσια, σας αγαπώ πολύ!









Ένα cd-Rom, φτιαγμένο από τις συναδέλφισσες για να γλυκάνουν την ώρα της συνταξιοδότησης.

Δεν μπορώ να δημοσιεύσω το περιεχόμενο.
Με συγκινήσατε πολύ. Οι ευχές σας γεμάτες αγάπη. Νομίζετε πως μπορώ να ξεχάσω μια πορεία κοινή;










Ένα λεύκωμα με ευχές και προσδοκίες!

Θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ στις προσδοκίες σας.
Φοβάμαι πως μακριά από τα παιδιά θα χάσω την έμπνευση.
Ξέρω πως πάντα θα αφουγκράζεστε τις ανησυχίες μου.














Είναι αριστούργημα! Φτιαγμένο από τα χρυσά χεράκια των κοριτσιών μου, της Εύης και της Όλγας.
Γεμάτο αγάπη και ευχές.Ξέροντας πόσο πιεσμένος ήταν ο ελεύθερος χρόνος τους  τελευταία ,το λάτρεψα.Ευάκι, Ολγάκι, θα στολίζει το γραφείο μου μόνιμα και θα κουβαλά τις αναμνήσεις των χρόνων που δουλέψαμε μαζί!














Όλγα, ταλεντάκι κρυφό μας! Υπέροχα τα νοήματα στο ποίημα και ήταν όντως γραμμένο για μένα.
Ευχαριστώ!!!!!!!!!!!!!!!











Στους γονείς..................

Δυστυχώς δεν τράβηξα φωτογραφία από το δικό σας αντίο. Ευχαριστώ για τα ζεστά σας λόγια, ευχαριστώ για την αμφίδρομη συνεργασία,ευχαριστώ για την αγάπη που μου δείχνατε, ευχαριστώ για τα δώρα σας. Να είστε πάντα καλά στο πλευρό των παιδιών και των δασκάλων τους.

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ΑΝΤΙΟ!