Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

ΤΑ ΖΩΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Το πρώτο θέμα που δουλέψαμε φέτος με τα παιδιά είναι «Τα ζώα του δάσους» γιατί κρίναμε ότι αυτό θα ήταν ένα θέμα κοντά στα ενδιαφέροντά τους αλλά και ένα θέμα ευχάριστο και όχι τόσο απαιτητικό, που θα έδινε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα όσα ήξεραν ( δεν υπάρχει παιδί που να μην ξέρει κάτι για ένα από αυτά τα ζώα). Άλλωστε εμπνευσμένο από αυτό το θέμα είναι και το ημερολόγιο που θα συμπληρώνουμε κάθε μέρα με τα παιδιά. Και δεν διαψευστήκαμε……





    Ξεκινήσαμε με ένα σχεδιάγραμμα στο οποίο καταγράφηκαν όσα είπαν τα παιδιά ότι θα ήθελαν να μάθουν πάνω σε αυτό το θέμα.


    Για να μπορούμε όμως να μιλάμε πάνω σε μια σταθερή βάση, είναι       απαραίτητο να φτιαχτεί ένας πίνακας αναφοράς στον οποίο θα υπάρχουν φωτογραφίες αλλά και το όνομα του κάθε ζώου. Έτσι, φέρνουμε και τα παιδιά σε μια πρώτη επαφή με το γραπτό λόγο παίζοντας και το παιχνίδι «Βρες τι γράφει». 


Εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας με βιβλία γνώσεων για τα ζώα του δάσους...


 αλλά και παραμύθια με πρωταγωνιστές τα ίδια τα ζωάκια.



    Μέσα σε αυτά που ήθελαν να μάθουν τα παιδιά, ήταν και το τι τρώει το κάθε ζωάκι. Ευκαιρία   να μάθουμε και καινούριες λέξεις όπως φυτοφάγο, σαρκοφάγο και παμφάγο. Αφού τους δόθηκαν κάποιες πληροφορίες, έπρεπε στη συνέχεια να χωρίσουν σε ομαδούλες τα ζώα ανάλογα με το τι τρώνε. Και δεν τα πήγαν και άσχημα…….



    Δεν θα μπορούσαμε όμως να παραλείψουμε να φτιάξουμε και μια εύκολη     αλλά και τόσο ωραία κατασκευή, ένα σαλιγκαράκι με το σπιτάκι του. Ας μην ξεχνάμε ότι κι αυτό είναι ζωάκι του δάσους και μάλιστα από τα σημαντικότερα της τροφικής αλυσίδας. 



και μία ομαδική εργασία με τα φθινοπωρινά φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου μας.


    Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να μη μάθουμε και κάποια τραγούδια για τα ζώα του δάσους (υπάρχουν άλλωστε τόσα πολλά) και να διαβάσουμε κάποιες από τις τόσες ιστορίες και μύθους που υπάρχουν με ήρωες τα ζωάκια αυτά από βιβλία που έφεραν τα παιδιά στο σχολείο για το λόγο αυτό. Ας μην ξεχνάμε τους μύθους του Αισώπου και το πάθημα του λαγού από τη χελώνα. Επίσης, ακούσαμε το μουσικό παραμύθι « Ο Πέτρος και ο Λύκος» του Προκόφιεφ.

   Παίξαμε και ένα παιχνίδι ταύτισης όπου βρίσκαμε το ζωάκι που βλέπαμε στο δάσος και τοποθετούσαμε δίπλα στον αριθμό του (στο υπόμνημα) τη σωστή λέξη. Οπότε δουλέψαμε τόσο γύρω από την ανάγνωση και τα μαθηματικά όσο και τη μελέτη περιβάλλοντος.




    Και για να εμπεδώσουμε τελικά ποια ζώα ζουν στο δάσος συμπληρώσαμε και ένα φύλλο εργασίας.




    Τέλος, προχωρώντας προς το κλείσιμο του θέματος, δοκιμάσαμε να γίνουμε κι εμείς σαν   αυτά τα ζωάκια και να κινηθούμε σαν αυτά. Αργά σαν χελωνάκια, πηδώντας σαν το λαγό αλλά και έρποντας σαν τα φίδια.

      Κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας παρακολουθήσαμε και κάποια από τα ντοκιμαντέρ της σειράς: "Ο μαγικός κόσμος των ζώων" τα οποία τράβηξαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών. Γι ΄αυτό το λόγο παραθέτουμε όσα είδαμε αλλά και όσα δεν είδαμε ώστε αν θελήσουν, να τα δουν στο σπίτι...













Καλή προβολή!!!


    

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ

    Κάθε κοινωνική ομάδα, είναι γνωστό, ότι για να λειτουργεί σωστά και δίκαια για όλα τα μέλη της, θα πρέπει να έχει θέσει σε λειτουργία κάποιους κανόνες. Οι κανόνες αυτοί, για να εκπληρώνουν το λόγο ύπαρξής τους, είναι απαραίτητο να τηρούνται απαρέγκλητα από όλα τα μέλη της ομάδας και να έχει αποφασιστεί και η «συνέπεια» στην περίπτωση που κάποιο μέλος παραβεί κάποιον από αυτούς.
    Μια τέτοια ομάδα είναι και η τάξη μας γι αυτό αποφασίσαμε ότι θα πρέπει, όλοι μαζί, να θέσουμε από τώρα, που είναι η αρχή της χρονιάς, τους κανόνες της.
   Αφορμή για να τεθεί το θέμα των κανόνων ήταν η εμφάνιση στην τάξη μας μιας καινούριας φίλης, της Τούλας ( από το Ατακτούλα!!)  η οποία δεν ήξερε να φέρεται και ενοχλούσε με τη συμπεριφορά της τα παιδιά.


    Το κάθε παιδί, αφού συζητήσαμε για το ποιες συμπεριφορές είναι λανθασμένες, συμβούλεψε την Ατακτούλα για το πώς πρέπει να φέρεται μέσα στο σχολείο. 


Μάλιστα, στο διάλειμμα που την πήραμε μαζί μας έξω στην αυλή, τα παιδιά τη «μάλωσαν» πολλές φορές για τις αταξίες της.




    Αποφασίσαμε , λοιπόν, να φτιάξουμε τον κύριο Κανονάκη που με τις συμβουλές του θα συνετίσει την μικρή μας φίλη (αλλά και όλα τα παιδάκια στην τάξη).

  

      

    Έτσι, η μικρή Ατακτούλα κάθε φορά που  θα κάνει μια σκανταλιά, θα πηγαίνει στην αγκαλιά του κυρίου Κανονάκη για να της θυμίσει τους κανόνες.Και σίγουρα την αγκαλιά αυτή δεν θα τη χρειάζεται μόνο η Ατακτούλα.....


   ...Αλλά και το μικρό τερατάκι της τάξης μας το οποίο στην αντίστοιχη ιστορία που διαβάσαμε, την πρώτη μέρα που πήγε στο σχολείο έκανε κάθε είδους ζαβολιά και αναστάτωσε όλη την τάξη. Πετούσε τα παιχνίδια, ούρλιαζε, έσπρωχνε τα άλλα παιδιά, άρπαζε τα παιχνίδια τους, δεν τους άφηνε να ακούσουν το παραμύθι, έτρωγε τα φαγητά τους, δε συμμάζευε τίποτα, φώναζε και ενοχλούσε τα παιδιά την ώρα του ύπνου. Στο τέλος κανένα παιδί δεν ήθελε να κάθεται κοντά του και να παίξει μαζί του. Η δασκάλα θύμωσε τόσο που του φώναξε και του είπε να φύγει από το σχολείο. Τότε μετανιωμένο το μικρό τέρας, ξέσπασε σε κλάματα και ζήτησε συγνώμη. Είπε ότι δεν ήξερε τους κανόνες του σχολείου και ότι θα δούλευε σκληρά για να μάθει να τους εφαρμόζει. Έτσι τα παιδιά αποφάσισαν να το βοηθήσουν να τους μάθει έτσι ώστε να παραμείνει στο σχολείο. 
    Έτσι κι εμείς θέλοντας να βοηθήσουμε την κατάσταση φτιάξαμε τους δικούς μας κανόνες και τους συνδυάσαμε με εικόνες για να είναι πιο ευανάγνωστοι από τα παιδιά ώστε να μην τους ξεχνάνε εύκολα. Τώρα πια ξέρουμε ότι όταν τους εφαρμόζουμε όλα κυλάνε ρολόι στην τάξη αποφεύγοντας τις φωνές και τις συνέπειες... 



  

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Συμπαράσταση στους Πρόσφυγες




Από 1 έως 8 Σεπτεμβρίου, ξεκίνησε μια Διασυλλογική Κίνηση στην Καβάλα υπέρ των προσφύγων, με σκοπό να συγκεντρωθούν τρόφιμα, ρούχα, φάρμακα κ.ά. ώστε να σταλούν στη Μυτιλήνη, στο Κέντρο Υποδοχής Προσφύγων. Έτσι λοιπόν συγκεντρώθηκαν 533 κούτες από διάφορα είδη, τρόφιμα και ρούχα και άλλες 20 κούτες με φάρμακα. Τα είδη έφθασαν στον προορισμό τους, όπου τα παρέλαβαν   οι Γιατροί του Κόσμου, για να τα διανείμουν ανάλογα με τις ανάγκες.

Μετά από αυτήν την προσπάθεια για συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης με σκοπό την ανακούφιση κάποιων από τους χιλιάδες πρόσφυγες που περνούν καθημερινά από τη χώρα μας, συνεχίζουμε δυναμικά, αυτή τη φορά για τα παιδιά.

Το Σώμα Ελληνικού Οδηγισμού (ΣΕΟ) συμμετέχει στην διασυλλογική δράση για συμπαράσταση των Σύριων προσφύγων που είναι "διερχόμενοι" από την πόλη μας. Αυτό που γίνεται τώρα, είναι να δημιουργούν μικρές σακουλίτσες με είδη ανάγκης για ταξίδι και να τις προσφέρουν οι ίδιοι, την ώρα που οι πρόσφυγες έχουν αποβιβαστεί από το πλοίο και κατευθύνονται στο ΚΤΕΛ Καβάλας, περιμένοντας να φύγουν. 

Οι σακουλίτσες περιέχουν : 
νερο 500 ml,
μωρομάντηλα, χαρτομάντηλα
μπισκοτάκια, κρουασανάκια, παστέλια
μικρό παιχνιδάκι λούτρινο,
ξηρούς καρπούς,
ξερά φρούτα,
χυμούς

Οι σακουλίτσες απευθύνονται στα μικρά παιδιά και περιέχουν τέτοια είδη που να είναι εύκολο να μεταφερθούν χωρίς να δημιουργούν κόπο και βάρος μέχρι τον επόμενο σταθμό τους. Το μεγαλύτερο ποσοστό είναι νέοι άνθρωποι και μικρά παιδιά. Δεν έχουν ανάγκη από χρήματα αλλά προσπαθούν να τα διαφυλάξουν γιατί δεν ξέρουν τι τους περιμένει.

Οι σακουλίτσες ετοιμάζονται στο φουαγιέ του αμφιθεάτρου της Νομαρχίας κάθε πρωί 10 - 12. ΄Ο,τι μπορεί ο καθένας να προσφέρει είναι αναγκαίο. Καθώς επίσης όποιος μπορεί να συμμετέχει στην δράση συγκέντρωσης των πραγμάτων είναι ουσιαστικό. Υπάρχει ΑΝΑΓΚΗ.  

Για οποιαδήποτε πληροφορία υπεύθυνη από το ΣΕΟ είναι η κυρία Γιούλη Κριθαρέλη, το τηλέφωνό: 6976824879

Όποιος επιθυμεί, μπορεί να φέρνει ο,τιδήποτε από τα παραπάνω είδη στο σχολείο μας κι εμείς θα φροντίσουμε να μεταφερθούν στον τόπο συλλογής


Σας ευχαριστούμε εκ των προτέρων