Το πρώτο θέμα που δουλέψαμε φέτος με τα
παιδιά είναι «Τα ζώα του δάσους» γιατί κρίναμε ότι αυτό θα ήταν ένα θέμα κοντά
στα ενδιαφέροντά τους αλλά και ένα θέμα ευχάριστο και όχι τόσο απαιτητικό, που
θα έδινε στα παιδιά την ευκαιρία να εκφράσουν τα όσα ήξεραν ( δεν υπάρχει παιδί
που να μην ξέρει κάτι για ένα από αυτά τα ζώα). Άλλωστε εμπνευσμένο από αυτό το
θέμα είναι και το ημερολόγιο που θα συμπληρώνουμε κάθε μέρα με τα παιδιά. Και
δεν διαψευστήκαμε……
Ξεκινήσαμε με ένα σχεδιάγραμμα στο οποίο
καταγράφηκαν όσα είπαν τα παιδιά ότι θα ήθελαν να μάθουν πάνω σε αυτό το θέμα.
Για να μπορούμε όμως να μιλάμε πάνω σε μια
σταθερή βάση, είναι απαραίτητο να φτιαχτεί ένας πίνακας αναφοράς στον οποίο θα
υπάρχουν φωτογραφίες αλλά και το όνομα του κάθε ζώου. Έτσι, φέρνουμε και τα
παιδιά σε μια πρώτη επαφή με το γραπτό λόγο παίζοντας και το παιχνίδι «Βρες τι
γράφει».
Εμπλουτίσαμε τη βιβλιοθήκη της τάξης μας με βιβλία γνώσεων για τα ζώα του δάσους...
αλλά και παραμύθια με πρωταγωνιστές τα ίδια τα ζωάκια.
Μέσα σε αυτά που ήθελαν να μάθουν τα
παιδιά, ήταν και το τι τρώει το κάθε ζωάκι. Ευκαιρία να μάθουμε και καινούριες
λέξεις όπως φυτοφάγο, σαρκοφάγο και παμφάγο. Αφού τους δόθηκαν κάποιες
πληροφορίες, έπρεπε στη συνέχεια να χωρίσουν σε ομαδούλες τα ζώα ανάλογα με το
τι τρώνε. Και δεν τα πήγαν και άσχημα…….
Δεν θα μπορούσαμε όμως να
παραλείψουμε να φτιάξουμε και μια εύκολη αλλά και τόσο ωραία κατασκευή, ένα
σαλιγκαράκι με το σπιτάκι του. Ας μην ξεχνάμε ότι κι αυτό είναι ζωάκι του
δάσους και μάλιστα από τα σημαντικότερα της τροφικής αλυσίδας.
και μία ομαδική εργασία με τα φθινοπωρινά φύλλα που μαζέψαμε από την αυλή του σχολείου μας.
Φυσικά, δεν θα μπορούσαμε να
μη μάθουμε και κάποια τραγούδια για τα ζώα του δάσους (υπάρχουν άλλωστε τόσα
πολλά) και να διαβάσουμε κάποιες από τις τόσες ιστορίες και μύθους που υπάρχουν
με ήρωες τα ζωάκια αυτά από βιβλία που έφεραν τα παιδιά στο σχολείο για το λόγο
αυτό. Ας μην ξεχνάμε τους μύθους του Αισώπου και το πάθημα του λαγού από τη
χελώνα. Επίσης, ακούσαμε το μουσικό παραμύθι « Ο Πέτρος και ο Λύκος» του
Προκόφιεφ.
Παίξαμε και ένα παιχνίδι ταύτισης όπου βρίσκαμε το ζωάκι που βλέπαμε στο δάσος και τοποθετούσαμε δίπλα στον αριθμό του (στο υπόμνημα) τη σωστή λέξη. Οπότε δουλέψαμε τόσο γύρω από την ανάγνωση και τα μαθηματικά όσο και τη μελέτη περιβάλλοντος.
Παίξαμε και ένα παιχνίδι ταύτισης όπου βρίσκαμε το ζωάκι που βλέπαμε στο δάσος και τοποθετούσαμε δίπλα στον αριθμό του (στο υπόμνημα) τη σωστή λέξη. Οπότε δουλέψαμε τόσο γύρω από την ανάγνωση και τα μαθηματικά όσο και τη μελέτη περιβάλλοντος.
Τέλος, προχωρώντας προς το
κλείσιμο του θέματος, δοκιμάσαμε να γίνουμε κι εμείς σαν αυτά τα ζωάκια και να
κινηθούμε σαν αυτά. Αργά σαν χελωνάκια, πηδώντας σαν το λαγό αλλά και έρποντας
σαν τα φίδια.
Κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας παρακολουθήσαμε και κάποια από τα ντοκιμαντέρ της σειράς: "Ο μαγικός κόσμος των ζώων" τα οποία τράβηξαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών. Γι ΄αυτό το λόγο παραθέτουμε όσα είδαμε αλλά και όσα δεν είδαμε ώστε αν θελήσουν, να τα δουν στο σπίτι...
Κατά τη διάρκεια της θεματικής ενότητας παρακολουθήσαμε και κάποια από τα ντοκιμαντέρ της σειράς: "Ο μαγικός κόσμος των ζώων" τα οποία τράβηξαν ιδιαίτερα το ενδιαφέρον των παιδιών. Γι ΄αυτό το λόγο παραθέτουμε όσα είδαμε αλλά και όσα δεν είδαμε ώστε αν θελήσουν, να τα δουν στο σπίτι...
Καλή προβολή!!!