Τετάρτη 1 Οκτωβρίου 2014

Μια πρώτη επαφή με το όνομά μας

 Κάποιες από τις πρώτες δραστηριότητες στην αρχή της χρονιάς έχουν να κάνουν με την ενασχόλησή μας με το όνομά μας. Σιγά σιγά, τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν να αναγνωρίζουν το όνομά τους και αμέσως μετά να το γράφουν όπως μπορούν. Το συναντούν σε διαφορετικά σημεία της τάξης όπως είναι τα συρταράκια τους, οι κρεμάστρες, τα ντουλάπια τους, το παρουσιολόγιο. 
  Το παρουσιολόγιο είναι ένας πίνακας αναφοράς με τα ονόματα των παιδιών δίπλα στη φωτογραφία τους όπως αυτό της φωτογραφίας.


Δεξιά της σταθερής καρτέλας υπάρχει μια θέση για μια δεύτερη καρτέλα, την οποία τα παιδιά τοποθετούν το πρωί που έρχονται στο σχολείο ώστε να βλέπουμε καθημερινά τις παρουσίες της τάξης. Αυτή η δραστηριότητα βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίζουν το ονομά τους ανάμεσα σε άλλα και αργότερα να αναγνωρίζουν και τα ονόματα των συμμαθητών τους.
   Ξεκινώντας τις ατομικές εργασίες δουλέψαμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας φτιάχνοντάς το με μπαλάκια από γκοφρέ χαρτί, εξασκώντας έτσι και τη λεπτή μας κινητικότητα.


  Επίσης γράψαμε το όνομά μας με καπάκια από μπουκαλάκια νερού. Με τη βοήθεια πάντα της καρτέλας με το όνομά μας, προσπαθήσαμε να βάλουμε τα γράμματα στη σωστή σειρά και στη συνέχεια να τα κολλήσουμε ξεκινώντας από τη βουλίτσα.



   Προσπαθούμε να υπογράφουμε τις ζωγραφιές και τις εργασίες μας, επομένως αναγκαζόμαστε να μάθουμε να το γράφουμε με όποιον τρόπο μπορούμε. Αρχικά αντιγράφοντάς το και ας κάνουμε και λαθάκια, άλλωστε από τα λάθη μας μαθαίνουμε!



1 σχόλιο: