Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2013



           Γραμμές και Σχήματα.

Οι λόγοι που μας οδηγούν στην επιλογή αυτού του θέματος:

    Ο κόσμος που μας περιβάλλει είναι μορφές και σχήματα. Η αναγνώριση των σχημάτων είναι μια θεμελιώδης μαθηματική δεξιότητα για τα παιδιά. Το να αντιλαμβάνονται τα σχήματα, τα κάνει ικανά να καταλαβαίνουν καλύτερα τον γύρω τους κόσμο, τις σχέσεις των αντικειμένων μεταξύ τους αλλά και να αντιλαμβάνονται  ή να δημιουργούν τα ίδια τέχνη.

   Οι στόχοι μας: 1.Να βρούμε τρόπους που ένα παιδί προσεγγίζει την γνώση των σχημάτων στη ζωή του. 2.Να μάθουν τα παιδιά τα βασικά σχήματα. 3. Να αναγνωρίζουν που βρίσκονται στον γύρω τους κόσμο.4.Να δημιουργούν αυθεντικές δημιουργίες, χρησιμοποιώντας σχήματα.

                                         Επεξεργασία του θέματος.

   Η ιστορία της κουκκίδας.

    Πως να ξεκινήσει κανείς τα σχήματα, αν δεν αναφερθεί στο σημείο και τις γραμμές.
Από την τσέπη του Μπιλολού μας, σήμερα, βγήκε ένα καρτελάκι με μια κουκκίδα. Τίποτε σπουδαίο, δεν μας έδωσε ο Μπιλολού, είπαν τα παιδιά. Μια χαζομάρα, είπε ο Νέρων.
Οι παροτρύνσεις μας όμως τα ώθησαν σε υποθέσεις και τις καταγράψαμε. Μα γιατί θέλει  να ασχοληθούμε ο Μπιλολού με μια κουκκίδα;
Σας παρουσιάζουμε τις απόψεις τους και την έκφραση τους μετά από την κουβέντα για την κουκκίδα.
Μάθαμε και μια πολύ σημαντική λέξη: Σημείο, έτσι θα την λέμε την κουκκίδα στα μαθηματικά, και για να ακριβολογούμε στην γεωμετρία!


















Δουλειές των παιδιών όσον αφορά τις ερμηνείες του σημείου.



Η Μιχαέλλα βάζει το σημείο ως όριο.Όποιος περάσει πέρα από το σημείο αυτό δεν θα συμμετέχει στο παιχνίδι.




 



























    Καινούρια λέξη για τα παιδιά η γεωμετρία και έπρεπε να μάθουμε τι σημαίνει.
Βγήκαμε από την αίθουσα και περπατήσαμε στην ανηφόρα . Ψηλά το νηπιαγωγείο μας στο χωριό και όσο ψηλότερα ανεβαίναμε τόσο πιο περίοπτη η θέα.
Αφήσαμε τα παιδιά να  απολαύσουν την θέα του κάμπου των φιλίππων, και του βουνού που υψώνεται πάνω απ' την γειτονιά μας.
Την απολαύσαμε και μεις. Ο Κάμπος χωρισμένος σε πολλά κομμάτια.Τα χώρισαν οι καλλιεργητές. Τα μέτρησαν και ο καθένας έχει το δικό του. Άλλα μεγάλα, άλλα πιο μικρά. Όλα είναι όμορφα και έχουν διαφορετικό σχήμα, κάποια παρατήρησαν.
   Αυτή είναι η γεωμετρία, τους είπαμε. Έτσι χρειάστηκε να μετρούν τα κτήματά τους τα πολύ παλιά χρόνια οι Αιγύπτιοι, γιατί ήταν κοντά σ' ένα πολύ μεγάλο ποτάμι που πάντα τα πλημμύριζε και δεν έβρισκαν ποιο ήταν μετά την πλημμύρα το δικό τους χωράφι
Είδαμε και στο YouTube την χώρα μας σε αεροφωτογραφίες. Η δραστηριότητα έβαλε αφορμήσεις για ενεργητική μάθηση.Ζωγράφιζαν και κατασκεύαζαν επηρεασμένα από τα οπτικά ερεθίσματα.
   Η κουβέντα συνεχίστηκε και μεταξύ τους. Η Χρύσα, ταξίδεψε με αεροπλάνο. Τους μίλησε για τα σχέδια που είχαν όλα, όταν τα έβλεπε από ψηλά. Χαρήκαμε γι' αυτή την αλληλεπίδραση των παιδιών.


     Η ιστορία με τις δυο κουκκίδες.

       Την άλλη μέρα ο Μπιλολού μας έδωσε ένα καρτελάκι με δυο κουκκίδες, δυο σημεία δηλαδή και ζητούμε απ' τα παιδιά να βρουν μια σχέση.
Μας λένε να περπατήσουμε από το ένα σημείο μέχρι το άλλο.
Μας λένε να πηδήξουμε από το ένα σημείο μέχρι το άλλο.
Μας λένε να ζωγραφίσουμε λουλούδια από το ένα σημείο μέχρι το άλλο............ Αναπαραστήσαμε τις υποθέσεις των παιδιών και κάπως έτσι προσεγγίσαμε την έννοια της γραμμής.

Περπατούμε από το ένα σημείο μέχρι το άλλο. Πηδάμε από το ένα σημείο μέχρι το άλλο και ανακαλύπτουμε την
* καμπύλη.






















Ένα λαγουδάκι κάνει πολλά πηδηματάκια.





Όπως περπάτησαν όλα τα παιδιά, από το ένα σημείο στο άλλο.





Με την γραμμή κάποια παιδιά ανακαλύπτουν την συμμετρία.



Εντυπωσιάζουν οι νέες γνώσεις  για τα σημεία και τις γραμμέςκαι έχουμε δημιουργίες με γραμμές και σημεία.

  Τα παιδιά< γεωμετρούν>.

   Στην γεωμετρία χρησιμοποιούμε κάποια όργανα. Τα παιδιά γνωρίζουν τον χάρακα. Μοιράζουμε στα παιδιά χάρακες(φτιάξαμε αρκετούς με σκληρό χαρτόνι), ένα φύλλο Α4 και τους ζητάμε να χωρίσουν <το χωράφι τους>  σε όσα κομμάτια θέλουν.Είναι το παιχνίδι των γραμμών.
Πανόραμα σχημάτων και χρωμάτων!



Μήπως υπάρχει κλίση, στους γεωμέτρες;







  Οι επιστήμονες, οι μαθηματικοί, έδωσαν σ' όλα τα σχήματα ένα όνομα.

Ας τα γνωρίσουμε και μεις.

Α. Παρουσιάζουμε στα παιδιά σχήματα.(εικόνες,βιβλία με σχήματα, έργα τέχνης με σχήματα).
Β.Τα ενθαρρύνουμε να σκεφτούν πως όλα τα πράγματα έχουν σχήματα.
Γ.Αφήνουμε τα παιδιά να εκφραστούν με σχήματα.(Να φτιάξουν όσα σχήματα θέλουν, να ταυτίσουν σχήματα, Να πλάσουν σχήματα. Να κάνουν κολλάζ χρησιμοποιώντας σχήματα. Να φτιάξουν με την στάση του ή των σωμάτων τους ένα σχήμα.

Τα παιδιά δημιουργούν τις δικές τους συνθέσεις με σχήματα.










Ο Κώστας με τον Νέρωνα έχουν ομαδοποιήσει σχήματα ως προς το χρώμα.


























Τα παιδιά φτιάχνουν σχήματα με το σώμα τους.



Μαθηματική δεξιότητα.

Παρατηρούμε τα βασικά σχήματα και δημιουργούμε  με τα παιδιά πίνακα, με τα στοιχεία που κρίνουμε απαραίτητοτο να γνωρίζουν, για το κάθε σχήμα.



α/α

Σχήμα
Πλευρές
Γωνιές
Χρειάζεται να ξέρω.

1.


Τρίγωνο
3
3
Μια φέτα του τοστ, χωρίζεται σε δυο τρίγωνα...., μια σκεπή,....


2.

Τετράγωνο
4
4
Όλες οι πλευρές έχουν το ίδιο μήκος.
Όλες οι γωνίες ίσες. Μοιάζει με μια φέτα του τοστ.

3.


Κύκλος


Μοιάζει με το στεφάνι που κάνουμε γυμναστική. Μοιάζει με τον ήλιο.

4.


Οβάλ


Μοιάζει με κύκλο που τον ζουλίσαμε.
Μοιάζει μ’ αυγό.

5.


Παραλληλόγραμμο
4
4
Οι πλευρές ανά δυο ίσες.
Μοιάζει με τα τραπέζια που έχουμε στο νηπ/γείο.


6.

Ρόμβος
4
4
Όλες οι πλευρές το ίδιο μήκος.
Σαν δυο ίδια τρίγωνα κολλημένα ανάποδα.


7.

Πεντάγωνο
5
5



8.


Εξάγωνο
6

6
Μοιάζει με τις κερήθρες.


9.

Οκτάγωνο
8
8
Οι περισσότερες ομπρέλες.

10.


Τραπέζιο
4
4
Οι δυο πλευρές είναι παράλληλες, αλλά δεν είναι το ίδιο μακριές.
Σαν το καραβάκι χωρίς πανί!


Ένας μαθηματικός στο νηπιαγωγείο.

   Περιμένοντας τον κ. Γερμανίδη τα παιδιά διατύπωσαν αυτά που ήθελαν να μάθουν.Εμείς καταγράψαμε τις ερωτήσεις τους.
.Να μας πει τι δουλειά ακριβώς είναι να είσαι μαθηματικός.
.Να μας πει πως μπορεί κανένας να μετρήσει πόσο μεγάλη είναι η γη.
.Να μας πει πως μετράει κανείς ένα ψηλό βουνό.
.Να μας πει πως μετράνε τα χωράφια που είναι μεγάλα.
.Να μας πει πως γίνεται να μετρήσεις όλους τους ανθρώπους της γης, αφού είναι πάρα πολλοί.


Ο κ. Γερμανίδης, μας λέει πως η γεωμετρία έχει να κάνει με γραμμές και ζητά απ' τα παιδιά να ανακαλύψουν τις γραμμές στο καρεκλάκι.
Άλλες είναι οριζόντιες και άλλες κάθετες.
Με τις επισημάνσεις του τα παιδιά ανακαλύπτουν γραμμές και σχήματα στο χώρο.






Σ' ευχαριστούμε κ. Γερμανίδη για την παρουσία σου και για τις απαντήσεις στις ερωτήσεις μας.




   Ένα  SUDOKU.

     Να δυναμώνουμε κυρίως το μυαλό, βρίσκοντας λύση σε προβλήματα μας είχε συμβουλέψει, ο επιστήμονας.  Χρησιμοποιώντας  τρίγωνα σε τέσσερα χρώματα, φτιάξαμε το δικό μας sudoku.
Δυο καινούριες λέξεις που οφείλαμε να εξηγήσουμε πριν λύσουμε το sudoku.
Οριζόντια σειρά- κάθετη σειρά. Θυμηθήκαμε τις οριζόντιες και κάθετες γραμμές στο καρεκλάκι που μας έδειξε ο κ. Γερμανίδης.

Τα παιδιά λύνουν το sudoku,  με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.




Πίνακας διπλής εισόδου με σχήματα.




Τα παιδιά πρέπει να εκτιμήσουν δυο παραμέτρους: χρώμα-σχήμα.











Ο Γιώργος προ νήπιο, με ιδιαίτερη ευκολία τα κατάφερε!

  Να γνωρίσουμε καλύτερα και τις καινούριες λέξεις.

Τα παιδιά παίζουν με τους καινούργιους πίνακες αναφοράς.

Η Ελένη προ νήπιο χαίρεται τον καινούριο πίνακα.

Ο Δημήτρης ψάχνει να ταυτίσει τις λέξεις.

  Ένα γράφημα για τα σχήματα.

Δείχνουμε στα παιδιά γραφήματα, από εφημερίδες.(κυρίως δημοσκοπήσεων).
Τα πιο πολλά τα δείχνει η πιο ψηλή στήλη. Έχουν και διαφορετικό χρώμα οι στήλες. Έτσι τα θυμάται κανείς πιο εύκολα.

Δείχνουμε την εικόνα με τα σχήματα και με το γράφημα θα δείξουμε ποια είναι τα περισσότερα.

Τώρα που μάθαμε τι σημαίνει οριζόντια και τι κάθετα, ας εμπεδώσουμε την γνώση.






  Ένας διασκεδαστικός τρόπος να φτιάχνουμε όμορφους κύκλους.

  Ένα ξυλάκι,(αν έχετε  μπετόν, κιμωλία) ένα σχοινάκι και δυο παιδιά. Το ένα παιδί σταθερό στο σημείο που πατά το σχοινί, ,ώστε να μένει πάντα τεντωμένο. Το άλλο παιδί γυρίζει γύρω του χαράσσοντας με το ξυλάκι το χώμα.Στη δική μας περίπτωση με κιμωλία στο μπετόν.

Η Σοφία με την Βασιλική χαράσσουν κύκλο με κιμωλία.

Δραστηριότητα εμπέδωσης.

Δίνουμε στα παιδιά γραμμές.(λεπτές λουρίδες χαρτιού).Τις έχουμε ομαδοποιημένες έτσι, ώστε η κάθε ομάδα γραμμών να αποδίδει ένα σχήμα. Ζητάμε από τα παιδιά να επιλέξουν τις γραμμές που μπορούν να φτιάξουν ένα παραλληλόγραμμο, τις γραμμές που φτιάχνουν τρίγωνο, τις γραμμές που φτιάχνουν ρόμβο ή τετράγωνο κ.τ.λ., να  αιτιολογήσουν την επιλογή τους και να το κατασκευάσουν.


πρέπει να επιλέξει την ομάδα των γραμμών που χρειάζεται για να φτιάξει το σχήμα που του ζητάμε.




























Μας ικανοποιεί το αποτέλεσμα!













Τα δικά μας έργα τέχνης.


Από διαφορετικό έργο επηρεάστηκε το συγκεκριμένο έργο.













Στη τέχνη με τα σχήματα, δεν στέκονται όλα ίσια, είπε ο Νικόλας.


Ένα κουίζ για τους γονείς: Ποιος ζωγράφος επηρέασε τα έργα των παιδιών;


   Να φάμε σχήματα; Ελάτε στο τραπέζι μας!

   Εμπλοκή των γονέων στη μαθησιακή διαδικασία. Με την βοήθειά τους ετοιμάζουμε ένα δεκατιανό γεμάτο σχήματα!

Αυτό δεν το τρως, κ. Γαλήνη. Λαμπρή η συμμετοχή σου!
















Σας ευχαριστούμε για την όμορφη συμμετοχή. 



    Αγαπητοί γονείς,κάθε συμμετοχή σας, δίνει χαρά στα παιδιά και δύναμη σε μας. Σας ευχαριστούμε και πάλι.

Αξιολόγηση.

Η ώρα των ομάδων μας.
Δίνουμε υλικά, ορίζουμε τον χρόνο που έχουν για να τελειώσει η εργασία τους, φορούν τα καρτελάκια τους και στρώνονται στη δουλειά.  Από τις εργασίες θα αντιληφθούμε πόσο  προσεγγίσαμε τους στόχους μας.

Είναι τα μπλε κύματα. Χρειάστηκε να μεγαλώσουν την επιφάνεια(Α3), για να αποτυπώσουν τις κατακτήσεις του θέματος.


Είναι τα κόκκινα κερασάκια. Η ομάδα τους έχει τα περισσότερα προνήπια. Είναι καταπληκτικό να βλέπεις τα παιδιά να συνεργάζονται για να πετύχουν τον στόχο!


Είναι τα κίτρινα βατραχάκια. Έχουν αντιληφθεί την σημασία της επιμέλειας στην παρουσίαση μιας εργασίας.


Μετά την παρουσίαση και την συζήτηση τα παιδιά δίνουν το κάτι παραπάνω στα μπλε κυματάκια.

Εμείς νομίζουμε πως πετύχαμε τους στόχους που θέσαμε και τα παιδιά κέρδισαν σε γνωστικό, συναισθηματικό, κινητικό και αντιληπτικό επίπεδο.


Σάββατο 26 Οκτωβρίου 2013

28η Οκτωβρίου 1940.

Μαθαίνοντας την ιστορία της χώρας μου, μαθαίνω να αγαπώ την Ειρήνη.

  Πως να ξεκινήσει κανείς αυτή την θεματική ενότητα, χωρίς να ξεπεράσει το μέτρο, χωρίς να ξεπεράσει τις λεπτές ισορροπίες που απαιτούνται σε όλα όσα σχετίζονται μ΄αυτή την τρυφερή ηλικία;
Θα ξεκινήσουμε στο ένα τμήμα του νηπιαγωγείου μας, με την απαγγελία ποίησης και την μουσική ακρόαση του ίδιου ποιήματος.Στο άλλο τμήμα διαφορετικά, στοχεύοντας στην αλληλεπίδραση στις κοινές δράσεις των δυο τμημάτων
.Στόχος μας να μάθουν τα ιστορικά γεγονότα, να αντιληφθούν την αξία  της ανεξαρτησίας αλλά και την αξία της συμφιλίωσης των λαών και της ΕΙΡΗΝΗΣ.
    Εποπτικό υλικό: Έργα τέχνης σχετικά, γελοιογραφίες της εποχής, εφημερίδες, τραγούδια, ποιήματα, χάρτες.

 Στο ολοήμερο τμήμα, απαγγελία και μουσική ακρόαση.
  Γυναίκες Ηπειρώτισσες.
Γυναίκες ηπειρώτισσες,
 μέσα στα χιόνια πάνε
κι’ οβίδες κουβαλάνε.
Θεέ μου τι τις πότισες
και δεν αγκομαχάνε;
Γυναίκες ηπειρώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δεν ρώτησες
ποιόν πας να κατακτήσεις;
Γιανώτισσες, Σουλιώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης,
εχθρέ γιατί δεν ρώτησες
ποιόν πας να κατακτήσεις;
Γυναίκες απ’ τα σύνορα
κόρες γριές κυράδες,
φωτιά μες στους βοριάδες,
φωτιά μες στους βοριάδες,
Εσείς θα είστε σίγουρα
της λευτεριάς μανάδες.
Γυναίκες ηπειρώτισσες
ξαφνιάσματα της φύσης
εχθρέ γιατί δεν ρώτησες
ποιόν πας να κατακτήσεις;

 Στο κλασικό τμήμα  η αφόρμηση δίνεται με τον χάρτη. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται τα <σύνορα> μεταξύ των χωρών.Εδώ ο προβληματισμός δίνεται με μια απλή ερώτηση: Τι θα γινόταν αν κάποιοι άλλοι ήθελαν να έρθουν στην δική μας χώρα και να μας κάνουν σκλάβους;

    Έτσι τα παιδιά και στα δυο τμήματα μιλούν και απαντούν σε δικές τους υποθέσεις.

Είναι όλα όσα τους έρχονται στο νου, απ' το συγκεκριμένο άκουσμα και τον εντοπισμό των συνόρων  στο χάρτη.
Για πόλεμο μιλάει, αφού λέει και για φωτιά. Είναι πολύ δυνατές οι ηπειρώτισσες είπαν. Τι είναι οι οβίδες;, ρώτησαν. Είναι βόμβες, είπαν...  γινόταν πόλεμος κατέληξαν.
Και τι είναι ο πόλεμος; Τι ξέρετε γι' αυτόν.( Ίσως έχουν καλύτερα κριτήρια  τα παιδιά γιατί είναι και ανιδιοτελή τα δικά τους), σκεφτήκαμε.
Γιατί γίνονται οι πόλεμοι ρωτήσαμε;
Γιατί θέλουν να μας πάρουν την χώρα μας. Γιατί μας ζήλεψαν, γιατί είναι κακοί αυτοί που κάνουν τον πόλεμο.

Στο κλασικό τμήμα,
τα παιδιά ζωγραφίζουν τον πόλεμο όπως τον αντιλαμβάνονται.


Στο ολοήμερο, μετά την συζήτηση, τα παιδιά παρατηρούν μια αφίσα του ζωγράφου Δούκα.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Τώρα θα κάνουν και την δική τους.

Η Βασιλική ξεκίνησε με πινέλο και τέμπερα.

 

 

 

 

 

 

 
Αφού τελείωσαν τα βουνά ώρα να κολλήσουν και τις γυναίκες, τα βράχια, τα φορτία!

 

Ο Γιώργος κι'  ο Δημήτρης, συνεχίζουν την δουλειά στην αφίσα. Βάζουν και βομβαρδιστικά που δεν τα είχε η αφίσα που επεξεργαστήκαμε.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η ομαδική εργασία τελείωσε και μας άφησε ικανοποίηση.

 

 

 

 

 

 

 

 

Έχουμε αρκετές πληροφορίες.....Ας μάθουμε τα ιστορικά γεγονότα.

Είχαμε εμπλουτίσει την παρεούλα με πλούσιο φωτογραφικό υλικό. Τα πιαδιά είχαν συγκεντρώσει πολλές πληροφορίες. Οφείλαμε να βάλουμε τάξη στο χάος.
 Κάποια παιδιά, μπέρδεψαν  την επανάσταση με τούτο τον πόλεμο.Με το βιβλίο <Το έπος του σαράντα>,του Μανδηλαρά-εκδόσεις Παπαδόπουλος, βοηθηθήκαμε αρκετά να δώσουμε τα ιστορικά γεγονότα.
Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στις πολύ δύσκολες στιγμές που πέρασαν όλοι οι Έλληνες τότε. Θέλαμε να αντιληφθούν την σημασία της επιβολής, την σημασία των δικαιωμάτων των εθνών, την σημασία της Ειρήνης.
Από τον μικρό αναγνώστη, επιλέξαμε την ανάλογη σελίδα από το βιβλίο του Τριβιζά<Όλοι γεννιόμαστε ελεύθεροι>, εκδόσεις Παπαδόπουλος. 
Η  εικόνα είναι τόσο συγκλονιστική, όσο μεστό και περιεκτικό το κειμενάκι.
Κανείς δεν έχει δικαίωμα να μας κάνει σκλάβους. 
Δεν μπορούμε να κάνουμε κανέναν σκλάβο μας.


    Τα παιδιά αντιλήφθηκαν για ποιο λόγο θα γιορτάσουμε., γιατί αυτή την γιορτή την λέμε Εθνική, για ποιο λόγο θα κάνουμε παρέλαση.
Πρέπει να τιμήσουμε τους Έλληνες που πολέμησαν, για να μπορούμε να είμαστε ελεύθεροι.Αλλά και να δείξουμε πόσο δεν θέλουμε τον πόλεμο!

Μιλήσαμε για τα συναισθήματα που γεννά ο πόλεμος και για αυτά που γεννά η ειρήνη!

     Οι ιστορικές αφηγήσεις, οι εικόνες από το μέτωπο, οι εφημερίδες εκείνης της εποχής, τα μουσικά ακούσματα, κινητοποίησαν τα παιδιά να βρουν και να αναγνωρίσουν τα συναισθήματα εκείνων των ανθρώπων. Των φαντάρων, των μανάδων, των αδελφών, όλου του κόσμου. Τα καταγράψαμε σε λίστα.. Εστιάσαμε στον ΦΟΒΟ και την ΑΓΩΝΙΑ. Στην ΧΑΡΑ και την ΕΥΤΥΧΙΑ.
Τα καταμερίσαμε, τα καταμετρήσαμε και σημειώσαμε το σύμβολο του αριθμού


 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά παίζουν με τις καινούριες λέξεις.

 

      Εκμεταλλευτήκαμε την ιαχή<Αέρα> και το <Όχι>, για να αντιληφθούν φωνήματα.
  Τα παιδιά παίζοντας συνθέτουν τις καινούριες λέξεις.
  Πρώτα στην παρεούλα και μετά  μόνα τους.

Αντιστοιχίζουμε το φώνημα με το σύμβολο και μετά δημιουργούμε την λέξη.


΄Ωρα να ετοιμαστούμε γι' αυτή την γιορτή.

Να διακοσμήσουμε την τάξη, να μάθουμε τραγούδια και ποιήματα.Να μάθουμε να φτιάχνουμε την ελληνική σημαία.

Η Ελληνική σημαία,είναι σύμβολο της Ελλάδας.

Πόσα άλλα σύμβολα ξέρετε; ρωτήσαμε.
Η ελιά και το περιστέρι,συμβολίζουν την ειρήνη, επιλέξαμε ανάμεσα σε άλλα.
Η καρδούλα την αγάπη, είπε η Μαριατίνα.
Αυτά κρατήσαμε για το θέμα μας.
Τα παιδιά δούλεψαν σε ομαδικό αλλά και ατομικό επίπεδο.
Φτιάξαμε τις σημαιούλες μας για την γιορτή, που την ξεχωρίσαμε από τις άλλες με το επίθετο Εθνική!
Μια ομαδική εργασία που επιμελήθηκε με την ομάδα μια από μας.























       

Και οι ζωγραφιές τους με την σημαιούλα τους στο χέρι!




                                                       

3. Αντιστοιχίσαμε τις σημαίες των εμπλεκόμενων σε τούτο τον πόλεμο χωρών, με την χώρα.





4. Φτιάξαμε και τις δικές τους σημαίες γιατί τώρα είμαστε φίλοι, και μένουμε στην ίδια γειτονιά.




5.Αναζητήσαμε στον χάρτη την Ελλάδα, αλλά και  τις άλλες  χώρες.


Ο Φίλιππος και η Σοφία εντοπίζουν τις χώρες.












6.Διαβάσαμε απ' το ανθολόγιο τ' ασπρογάλαζο πανί και δραματοποιήσαμε την ιστορία.








Δυο εκφράσεις από τα διδυμάκια μας!












Η Μαριατίνα προνήπιο, εντυπωσιάτηκε ιδιαίτερα από την διήγηση.












Αρκετά μάθαμε για τον πόλεμο. Να μην ξαναπατήσει ποτέ στη γη.

(η φράση των παιδιών αυτούσια).

  Θέλουμε την  Ειρήνη.

Ζωγραφίσαμε το περίγραμμα της Χρύσας. Θα φτιάξουμε την Ειρήνη.Τα παιδιά θα διακοσμήσουν το φόρεμα και τα μαλλιά της και θα την περιστοιχίσουμε με περιστέρια,
φτιαγμένα από το αποτύπωμα των δικών τους χεριών.
Τα παιδιά εργάστηκαν με τέμπερα και κολλάζ.



Είναι το λουλούδι της Ειρήνης. Έκφραση της Χρυσούλας με πλαστελίνη.

Ζητήσαμε να κάνουμε το περίγραμμα παιδιού, για να φτιάξουμε τον πόλεμο. Δεν υπήρξε εθελοντής. Τότε ζητήσαμε τις ομάδες να κάνουν ένα δικό τους πόλεμο.




Τα παιδιά παρουσιάζουν με την ομαδοσυνεργατική μέθοδο τις εργασίες τους.
Τεράστια η κοιλιά του πολέμου, από τους ανθρώπους που έφαγε, είπε το Χριστινάκι! (Είναι τα κίτρινα βατραχάκια).





Τα γαλάζια κύματα, έβαλαν στην αφίσα και κάποια από τα συναισθήματα που γεννά ο πόλεμος.(ανέτρεξαν στον σχετικό πίνακα).








Τα κόκκινα κεράσια, προσωποποίησαν τον πόλεμο.
Φορά σιδερένιο καπέλο, έχει σουβλερά νύχια, απαίσια δόντια και κρατά αλυσίδες. Ο Γιαννάκης και η Ελένη ζωγράφισαν τις βόμβες και τα χαλασμένα σπίτια!










Το κάτι παραπάνω, τα παιδιά το έδωσαν στα κόκκινα κερασάκια!


Η  επίσκεψη ενός στρατιωτικού στο Νηπιαγωγείο.

Δεν έπρεπε να αφήσουμε τα παιδιά να ταυτίσουν τον στρατιώτη με τον πόλεμο. Έχουμε γονείς στρατιωτικούς και θέλαμε να τους εμπλέξουμε σ' αυτή την διαδικασία.
Ευχαριστούμε τον πατέρα του Αλκιβιάδη για όσες πληροφορίες μας έδωσε.
Μας μίλησε για το Εθνικό μας σύμβολο και απάντησε σε μια ουσιαστική για το στόχο μας ερώτηση:
Τι άραγε χρειαζόμαστε το στρατό όταν έχουμε ειρήνη;
Και μεις οι ίδιες γνωρίσαμε το ανθρώπινο πρόσωπο των στρατιωτών.Είναι εκεί για να φυλάνε τα σύνορα αλλά και να είναι δίπλα στους ανθρώπους σε κάθε δύσκολη στιγμή. Στις πλημμύρες, στους σεισμούς, στις μεγάλες πυρκαγιές......
Απάντησε στα παιδιά και σε μια ιδιαίτερα δύσκολη ερώτηση: Γιατί κάνουμε πολέμους;
Όλη η ομάδα μας σας ευχαριστεί πολύ κ. Γούλα.















   Μια διαφορετική διήγηση.Όλοι οι λαοί αγαπούν την Ειρήνη.

<Τον καιρό που οι κόρακες ήταν ακόμη πολύχρωμοι>.

Als die Raben noch bunt waren.

 

Δεν θέλαμε να υπερισχύσουν αρνητικά συναισθήματα. Διηγηθήκαμε αυτό το γερμανικό παραμύθι για να περάσουμε το μήνυμα πως και οι σημερινοί Γερμανοί απεχθάνονται τον πόλεμο όσο και εμείς.

Δεν υπάρχει απ' όσο γνωρίζουμε ελληνική μετάφραση.

Αν κάποιος το θέλει, θα το αναρτήσουμε σε μετάφραση  στο μέτρο των δυνατοτήτων μας.

 

 

 


Τα παιδιά εκφράστηκαν θαυμάσια.

 

ήταν η εποχή που οι κόρακες ζούσαν αγαπημένοι.

Άρχισαν οι καυγάδες κι' ηρθε η παράξενη μαύρη βροχή.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ένα στεφάνι για τους ήρωες.

Με εφημερίδα και κάνσον.

1ο βήμα.

Τα παιδιά στρίβουν την εφημερίδα, όπως στην εικόνα.









                                                                                          

2ο Βήμα.

Προσθέτουμε με στίψιμο εφημερίδες, μεχρι να πετύχουμε
το επιυθμητό πάχος. Τυλίγουμε με γκοφρέ, τα παιδιά κιλλούν φυλλαράκια.
Προσθέτουμε για τον καρπό μπαχάρι.






3ο Βήμα











 Μια αφίσα για τους ήρωες από το κλασικό τμήμα.



Η Στεφανία βάζει την τελαευταία πινελιά!



Έτοιμη η αφισούλα για την γιορτή μας!



Χρόνια πολλά, Δημήτρη!

Χρόνια πολλά Δήμητρα!

Να σας χαιρόμαστε όλοι!

Αυτή η γιορτή μας οδήγησε και σε μια άλλη εργασία.
Τα παιδιά προσέγγισαν τρεις διαφορετικές γιορτές. Εθνική-Θρησκευτική-Ονομαστική.
Και μια εργασία για να τιμήσουμε τον Άγιο που φέρουν το όνομά του ο Δημήτρης και η Δήμητρα.



 

Τί αποκόμησαν άραγε από την διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος τα παιδιά μας. 

α) Γνώρισαν το ιστορικό γεγονός.
β) Προσέγγισαν την αξία της Ειρήνης.
γ)Υιοθέτησαν μια διαφορετική στάση για τον πόλεμο.



Καταγγέλλουμε τον πόλεμο!

Για κάθε γονιό, για κάθε άνθρωπο που έχει στοχασμό!