Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Έντομα και μαθηματικά πάλι. Μια σειροθέτηση.
Πασχαλίτσες διαφόρων μεγεθών, χωρίς τα κόκκινα πιτσιλωτά φτερά τους.
Φτερά αναλόγων μεγεθών με τα σώματα.
Πλαστικοποιήσαμε, προσθέσαμε τα κριτς-κρατς και ζητήσαμε να αντιστοιχίσουν τα φτερά στο σώμα που πρέπει αλλά και να τα βάλουν σε μια σειρά. Από το μικρό στο μεγάλο, από το μεγάλο στο μικρό.
Έτοιμη η ασκησούλα μας!



Είναι μόνο όμορφες οι πασχαλίτσες;
Όχι βέβαια, τρώνε τις ψείρες και αντικαθιστούν το βλαπτικό ράντισμα! Ανακοίνωση νηπίου πως ο παππούς ράντισε την κερασιά για τις ψείρες, έδωσε αφόρμηση για   την κατανόηση της ωφελιμότητας της πασχαλίτσας. Τα  παιδιά αντιπροτείνουν, με ομαδική εργασία: Μαζεύουμε πασχαλίτσες σε ένα μπουκάλι και τις ελευθερώνουμε στην κερασιά.
Δυο ομάδες, δυο προτάσεις και φυσικά εμφανής η προτιμητέα.
Και ατομικές εργασίες με πασχαλίτσες που καταβροχθίζουν τις ψείρες στα τρυφερά φυλλαράκια!
Μένει να χτίσουμε αυτή την γνώση, εξερευνώντας το θέμα της ωφελιμότητας των εντόμων και να τα ομαδοποιήσουμε σε ωφέλιμα, βλαπτικά και επικίνδυνα.


Τρίτη 14 Μαΐου 2013

                    Χριστός Ανέστη!
Αφού καλωσορίσαμε τα αγγελούδια μας μετά τις διακοπές και ξανασυνειδητοποιήσαμε την απολαυστική και προνομιούχα πλευρά της δουλειάς μας θα δώσουμε εναύσματα για το καινούριο μας θέμα. Εμείς στα έντομα θέλουμε να αναφερθούμε........Άραγε έχουν την ίδια άποψη και οι<μαθητές>μας;

  Διδακτικό σενάριο γνωστό και καθόλου καινοτόμο, αλλά μας αρέσει! <<Μια πολύ πεινασμένη κάμπια και τα έντομα>>.
Οι δραστηριότητες θα καλύψουν διαθεματικά όλα τα γνωστικά αντικείμενα που προβλέπει το ΔΕΠΠΣ, και θα οικοδομήσουν καινούριες γνώσεις μετασχηματίζοντας τις ήδη υπάρχουσες με βάση τα καινούρια δεδομένα..
Κυρίαρχη θεμελιώδης ένοια, η Μεταβολή,χωρίς να αγνοήσουμε τις υπόλοπες.*Ομοιότητα-διαφορά, σύστημα, αλληλεπίδραση,διάσταση,μονάδα-σύνολο, επικοινωνία πολιτισμό.
Ωστόσο δεν μπορούμε να πλατυάσουμε, δεν θα γίνουμε εντομολόγοι, τουλάχιστον σ' αυτή την ηλικία.O προβλεπόμενος χρόνος 2 εβδομάδες.
Θα προσπαθήσουμε να δουλέψουμε το θέμα σε ομάδες, να μην τους καλουπώσουμε την δημιουργικότητά τους προκειμένου να αναρτήσουμε <καλές> εργασίες.
Και ποιός μπορεί να μου πει πως βάζω στο θέμα ένα σκουληκάκι; Κόλλησα με το <σκουλουκούιν>.Οι ομοιότητες είναι πως πολλαπλασιάζεται γεννόντας αυγά και  πως μοιάζει με την κάμπια μερικές φορές. Τελικά το σκουλουκούιν θα το μάθουμε γιατί έχω κόλλημα με τα παραδοσιακά τραγουδάκια. Δεν το ξέρερετε;   Κυπριακό που το ερμηνεύει η Αρβανιτάκη καταπληκτικά.
Και φυσικά έντομα και πεινασμένες κάμπιες χρειάζονται λουλουδάκια και κήπους.
Να και τα λουλουδάκια από τα δικά μας αστεράκια.